KONGSVIK LANDHANDLERI

I dag når jeg kjørte fra han “bålmannen” i Gullesfjord var jeg innom en helt ny butikk som åpna for knappe to uker siden. Nemlig Kongsvik Landhandleri som ligger i Kongsvik, ei lita bygd langs E10 mellom Harstad og Lødingen.

Jeg skal innrømme at hovedgrunnen for at jeg stoppa der var “Tella” den kule boblebilen.

Men så la jeg merke til at det sto 24/7 på åpningstiden, og nysgjerrig som jeg er på ting jeg aldri har gjort før fant jeg ut at jeg måtte ta meg en tur inn og se hva en sånn sjølhjelpsbutikk egentlig går ut på.

Nå var jeg så heldig at det kom en ekstremt hyggelig, ung mann å tilbydde seg å lose meg gjennom prosedyren med å komme meg inn på butikken. Og det var faktisk sykt enkelt. Man registrerer bankkortet sitt i den gule boksen dere ser på bildet, og vips så går døra opp. Man har to muligheter for å registrere kortet, enten ved å bippe det på sida som man kan gjøre på hvilken som helst vanlig bankterminal i dag, eller på den litt mer gode, gammeldagse måten og stikke inn hele kortet. Og OM du skulle være uheldig og plages, er det en stor, hvit knapp på sida av døra som du kan trykke på for å tilkalle hjelp.

Innenfor dørene var det en koselig, liten butikk med godt utvalg – og man kan til og med kjøpe KAFFE for 25,- kroner å ta med. Oh lykke!

Betaling foregår som på en helt vanlig sjølhjelpskasse som er blitt så populære rundt om kring på de fleste butikker.

Så sjøl om jeg nok tilhører “steinalderen” når det gjelder enkelte ting, er jeg utrulig positivt overraska over konseptet, og jeg krysser fingre og tær for at så mange som mulig nå tar i bruk den koselige, lille butikken med den hjelpsomme betjeninga.

 

10 kommentarer
    1. Lurer på om noen benytter seg av det og stjeler, eller om man ikke kommer seg ut derfra om man ikke betaler? Det er jo strålende med et sånt konsept, men er folk så skikkelige? 🙂

    2. Det er tøft med sånne butikker! Er en oppe i Telemark mellom Bø og Seljord også! Jeg har ikke prøvd den, men kanskje jeg skulle gjøre det en gang jeg er forbi! Koselig navn på butikken du besøkte – og den bilen var skikkelig flott altså! Klem 🙂

      1. Akkurat det veit jeg dessverre ikke..tenkte ikke på å spørre om det heller, for når jeg bestemte meg for å gå inn der, bestemte jeg meg også for å kjøpe om så en is..og min tanke var vel da at “ingen” går inn på en sånn butikk bare for å titte i hyllene og så gå ut igjen uten noe som helst. Men jeg skjønner jo at det skjer.

      2. Hei, mange lurer på dette, men det finnes en knapp ved døren for å åpne uten kvittering😊

        Kongsvik Landhandleri

    3. Hei Helene😊 Så utrolig hyggelig med en slik omtale og veldig glad for at du fikk en positiv opplevelse i vår butikk!

      Kongsvik Landhandleri
      v/daglig leder

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg