KLARGJØRING

Tenkte seg til, i dag jeg fått gjort litt fornuftig til gangs..og ikke bare ligget å flydd langs veien.

Det er meininga at jeg og en kompis skal ut på en liten roadtrip etter helga. Den opprinnelige planen om å kjøre ned til søstersen, måtte jeg skrinlegge..men på tur skal vi nå uansett, så får vi heller se hvor veien tar oss.

Men før man drar på langtur, må bilen klargjøres.. I tillegg har jeg fått en irriterende “klakking” når jeg legger helt over.. Jeg mistenkte drivknutene..så jeg dro til brosan og fikk han til å hjelpe meg å sjekke..og etter å ha jekka opp doningen på begge sider, ble det klart at det var slakk på begge sider. Okidoki, ingen krise altså..

Så var det resten av klargjøringa, da.. Av en eller annen syk grunn, hadde begge parklyspærene takka for seg. Men heldigvis hadde jeg to nye liggende i bilen, så jeg fikk bytta de.

Yeppz, lys fikk æ også 😉

Så oppdaga jeg at det var litt lite bremsevæske..og da tok brorsan å testa den for å se om det var mye vann i den..og det var det…

..så for å slippe den hællsprettens jobben det er å tappe ned og bytte, sugde brorsan like godt opp det han fikk til..

..og fylte på med ny væske oppi. Sånt har jeg også bestandig i bilen..heldigvis..

Til slutt peila jeg olje..men kar’n bruker extremt lite – og jeg sjekka den faktisk for et par uker siden – så jeg hadde egentlig blitt overraska om det hadde vært minka noe til nå..

Så nå er samegutten klargjort og ready to takeoff om noen dager..

Skal bli interessant 🤔😊

6 kommentarer
    1. Så godt å få sjekka disse tinga før tur! Og du har jo peiling du – og ordner ting sjøl – det er så bra! Men godt å ha brorsan som kan trå hjelpende til også 🙂
      lag deg en fin fredag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg