KASFJORD CITY

I dag tenkte jeg bare rett og slett vise dere noe kult som vi har her i Harstad.. det vil si i Kasfjord som ligger kun et par solide steinkast unna sentrum her.
Nemlig KASFJORD CITY.

Her er hva jeg googla meg frem til – all for you 😉

Kasfjord City – Minibyen ligger i bygda Kasfjord, 12 km fra Harstad sentrum. Byen har eksistert i 8 år. Den bygges om og videreutvikles hvert år. Byen består av ca. 100 hus, butikker, kirke, konserthus, OL-anlegg og mye, mye mer. Den er for det meste laget av gjenvinningsmaterialer. Borgermesteren selv lager også en del tilbehør i miniatyr, som møbler, gater, veiskilt o.a. En god del tilbehør kjøpes for å skape en virkelighetsfølelse for dem som kommer for å se på byen. Det finnes mange små eventyr i byen. Om man tar seg tid å gå og kikke, så oppdager man stadig nye eventer i byen. Hvert år lages nye hus eller butikker, og byen er i kontinuerlig vekst.

Det er plassert ut benker og bord slik at besøkende kan ta seg en hvilepause og nyte minibyen, havet og de flotte fjellene som omkranser Kasfjorden. Byen er «åpen» for alle fra rundt 17. mai og frem til snøen kommer, og den er gratis å kikke på. Mange tar turen hit for å se på den sjarmerende miniatyrbyen, og er en naturlig stopp for turbussene i området. I tillegg finnes det ei salgsbu på stedet med lokallagede produkter.”

Og her er noen bilder jeg tok sist jeg og go’venninna var ute og surra litt.

 

11 kommentarer

Siste innlegg