KAN ET SMIL ENDRE VERDEN?

God mårra og god tirsdag alle sammen. I dag har jeg brukt litt av mårran til å sitte og kose meg med mårrakaffen og sjekke ut litt videoer på TikTok hos folk jeg følger. Og da kom jeg bl.a over en liten snutt om det å smile, som virkelig fikk meg til å tenke litt. Jeg mener… kan virkelig et smil endre verden?

Det denne personen formidla var nemlig at han sammenligna verden med et speil. En refleksjon av oss selv. Så det han kort forklart sa, var at om du ser i et speil og ser en sint, sur, deppa, frustrert, lei, sliten eller negativ person, klarer du aldri å endre det ved å bare si “skjerp deg” til speilbildet. Men derimot om du smiler forandrer også holdningen til den i speilet seg. Men hele hemmeligheten er – DU må smile FØRST. Det nytter altså ikke å bare gå rundt å vente på at verden skal forandre seg og tenke “næhæ..når verden ikke smiler til meg, hvorfor skal jeg gidde å smile til verden”.
Litt til ettertanke tenker jeg..

Så jeg veit ikke, jeg..om vi tenker på verden som en refleksjon av oss selv og alle sammen hadde et smil å dele – uten å tenke at andre må gjøre det først, men heller være den første til å dele – så kanskje, bare kanskje kan et smil endre verden.

Ha en riktig flottersfin dag alle sammen ❤️ og husk å SMIIIIL.

10 kommentarer
    1. Dro på shopping i går, og der traff jeg på venner fra 80 tallet. Virkelig gøy, og lørdag valfarter vi sammen til Kilpis for å harryhandle litt. Spise lunsj og ta livet med ro. Positive folk finner alltid hverandre. Skygger banen om jeg møter energisugende folk. De finnes dessverre. Nå nytes kaffen og det skal bakes gulrot kake. Kos deg i påska. Klem

      1. Så utrulig koselig da 🤩
        Ja dessverre finnes det mange energityver.. men kanskje de tenker seg om to ganger om man møter den negative energien deres med et stort smil? 🤔 Takk for det 😊 og riktig god påske til deg 🐣🤗

    2. Så sant, for jeg kjenner det godt selv de dagene jeg ikke orker å smile, da hjelper det lite hva annet jeg prøver på for å få opp humøret.
      Og det er sjelden du ikke får et smil tilbake om du smiler til noen. Enkelte ser litt forundret ut, men må smile, andre klarer å ikke svare med et smil fordi de ikke kjenner deg, men lurer på om de burde kjenne deg. 😉
      Smil til verden og du får et smil tilbake heter det. Og stort sett stemmer det.
      Fint innlegg!

      God klem, og god påske! <3

    3. Ja ikke sant, smil er den beste medisinen når man har tunge dager 😊 Er helt enig, og jeg tenker at et smil kan jo aldri skade – men tvert om kanskje til og med berge dagen til noen.
      Tusen takk for det 🥰 Riktig god påske til deg også, og klemz tilbake.

    4. Det sies jo også at vi speiler oss i andre, for å “se” hvem vi er. Responsen deres påvirker oss. Så om man starter med et smil, så skjer det jo noe…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg