JÆVLA IDIOTKJØRING!!

Normalt sett er jeg ikke nervøs bak rattet…tvert imot, og det er nok derfor jeg har kunnet kjørt detta landet – og Sverige – opp & ned og på kryss & tvers i flere år nå. Men av og til – som i dag – får jeg meg et durabelig sjokk, som sitter i ei god stund.

Jeg kjørte meg en temmelig lang tur ut av byen, mot Bjerkvik – og holdt knapt nok fartsgrensa, fordi det var sabla glatte veier store deler av distansen. Så, på tur hjem igjen – i 90-sona..som jeg – heldigvis hadde max 80 i – så jeg antydning til at det kom en trailer mot meg rundt en sving. Helt greit! Det jeg IKKE så, var en jævla personbil som tok ei forbikjøring av traileren i ei helsikes fart..

..så når jeg kom midt i svingen, fikk jeg den bilen midt i mot meg… Ka f…?

Jeg rakk egentlig ikke å reagere så mye da, men fikk trødd inn bremsa det lille som var forsvarlig på holkeføret, så dusten som var over i mitt felt fikk kommet seg inn foran trailern..med så liten margin, at hadde jeg ikke reagert med å trø på bremsa, hadde det der blitt en helsikkes nyttårs-smell..

Jeg liker ikke å kalle folk idiot…men idiot-kjøring? Ja!!! Og jeg kjente etterpå at jeg fikk litt hjerteklapp, og det prikka og isa godt i fleisen ei god stund etterpå..for det hjelper jo så innmari lite hvor forsiktig man sjøl er på veien, når man aldri vet hva slags %&@#&$ man møter 😳

 

10 kommentarer
    1. Shit – det er så mye som kan skje altså! En kan aldri være obs nok – det er utrolig mange idioter ute og kjører……! Godt det gikk bra med deg – klem <3

      1. Ja det er rett og slett for jævlig at man faktisk risikerer livet ute på veien, bare fordi noen skal stresse frem…eller tøffe seg 🤢 Men ja, heldigvis gikk det bra 💕 Klemmerz

    2. Sånne som det kan kalles for IDIOT med store bokstaver, de fortjener ikke noe annet. Har heldigvis aldri opplevd det, men mange andre skumle hendelser. Enkelte gjør hva som helst for å komme en eller to kjørtøy lengre fremover… Godt det gikk bra denne gangen ❤️

      1. Joda, jeg er tilbøyelig til å være temmelig enig med deg.. Det skal du være veldig glad for, for dessverre så er det ikke første gangen jeg har vært i en sånn situasjon..men det er vel kanskje “prisen” jeg må betale for at jeg enkelte år er mer langs landeveien enn hjemme 🤔 Men er like skremt – men evig takknemlig for at det gikk bra 😊❤️

    3. Derfor har æ kamera i bil’n. Då laste æ filmen inn på pc, og sende det og ei forklaring av hendelsen, rett til politiet. De fortjene å bli tatt vekk fra veian, for sikkerheta til de som kjøre med haue påkobla, e viktigast!

    4. Uff og huff – da kan du godt si Jævla idiotkjører!! Herregud – det er sjokk å oppleve slike ting – og man ser for seg HVA som kunne skjedd selv om det ikke skjedde.. Godt du tråkka det DU kunne, på bremsen, og reddet alle sine liv denne dagen <3
      klem

      1. Ja av og til må man ha lov til å være “ufin” i snakketøyet..og ja, jammen sitter en sånn opplevelse i, det er sant.. Er bare så himla glad for at jeg rakk å reagere som jeg gjorde 😊❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg