JADA, JEG ER HER

God mårra og god mandag alle sammen. Til de av dere som har fått med seg at jeg har vært fraværende her inne ei stund: Jada, jeg er her fremdeles.

Jeg har bare hatt meg en sykt tiltrengt “ferie” fra hele bloggen fordi jeg var kommet til et punkt der jeg rett og slett ikke orka å prøve og få ord og tanker ut skriftlig. Litt rart egentlig, siden det å skrive er noe jeg har elska å gjøre hele livet. Det – og å ta bilder.

I allefall, nå drister jeg meg frempå litt igjen, og tenker at jeg starter med å gi ei lita oppdatering fra de siste dagene. Jeg nevnte i forrige innlegg at det er endringer i gjære igjen – og jeg må også bare krype til korset og innrømme at jeg er midt i en solid depresjon akkurat nå. Og med skrivesperra i tillegg har jeg rett og slett ikke takla å bli sittende i leiligheta. Derfor dro jeg bortover til øya på lørdag og er her fremdeles. Har gått turer og bare hatt fokus på å prøve å senke skuldrene såpass at jeg har blitt kvitt haupina. Mest mulig frisk luft og minst mulig internett. Har til og med laga meg middag (MED poteter) både lørdag og søndag. Veit ikke når jeg returnerer, men tenker at det blir nok i løpet av en dag eller to.

Yeppz, det var lørdag og søndag. Fredag surra jeg litt rundt i nærområdet i byen, og brukte faktisk flere timer på å sitte ved et vann på nordsida av byen og bare kose meg med stillheta – og noen ender.

Og så var det torsdag, da… De som følger meg på TikTok har fått med seg dette, for da var jeg faktisk og så på ei ny leilighet – fordi jeg har sagt opp den gamle for lenge siden, og skal være ute derifra i løpet av denna måneden (sa jo det var endringer i gjære). Og hurra sier bare jeg, for jeg fikk den leiligheta jeg så på. Den ligger i nabokommunen Kvæfjord, og jeg leier der fra nå den 20. Den virker så tilnærmet perfekt som det er mulig, uten å ha prøvd å bo der. Det er umøblert, jeg har ingen naboer foran vinduene mine (kun på sidene), ei fantastisk utsikt over hav og fjell – OG det er garasje med. Leia er dyrere enn der jeg bor nå, men på ett eller annet vis skal jeg få det til å fungere. Største problemet nå er at depositumet er mye større der enn der jeg bor for øyeblikket, så mellomlegget må dekkes inn av trygdeutbetalinga nå i august. Dessuten må jeg jo ut med husleie for september, pluss de nesten 2 ukene som gjenstår av august – så derfor har hauet mitt vært totalt overarbeida noen dager for å få regnestykket til å gå opp. Men skitt au, klarer jeg bare å skrape sammen nok til å få henta flyttelasset mitt på øya, skal jeg pinadø overleve neste måned om det så blir på havregrøt og kaffe, hehe. Og til de som vil foreslå bostøtte..i følge kalkulatoren på nettet har jeg krav på 81 kroner..joda..blir et par poser kaffe av det..og til og med en pakke havregryn.

Juppziyeppz, det var ei kjapp oppsummering av de siste dagene. Ha en riktig flottersfin dag videre da, alle sammen ❤️ CU L8R

Det siste mårrabubbelet mitt på TikTok finner du HER.

14 kommentarer
    1. Timeout må man bare ta av og til. Og så bra at du har funnet en ny leilighet og er på flyttefot nesten allerede 🙂 Det ordner seg!
      Alenetid og stillhet er viktig for å komme opp på ønsket nivå <3 Ønsker deg gode dager fremover – og lykke til med flytting til ny leilighet 🙂 klems

    2. Av og til må man bare koble ut i fra nett, og finne roen igjen. Flott du fant en ny leilighet og med utsikt. Synd at det var noe dyrere, men det vil nok ordne seg. Hovedsaken er at du skal trives. Lykke til med flyttinga. Klem

    3. Så bra du har funnet en leilighet som roper litt på deg. Det er noe med å få med sine egne ting. Jeg kunne aldri bodd i en lånt leilighet, med andres møbler. Da hadde jeg blitt trist.
      Man trenger jo ikke blogge hver dag, man tjener jo ikke noe på på dette. Hadde man tjent penger så kunne man lagt inn 5. giret. Sitte med en finger å trykke på telefon, gidder ikke jeg i hvert fall. Blogg skal jo gi litt glede, ikke føle at man må blogge hver dag og noen blogger jo hele dagen..Ikke noe for meg.
      Ha en vakker dag der i nord <3

      1. Takk..er litt av det jeg har kjent på, at jeg må ha mulighet til å ha mine egne ting rundt meg 😊 Og helt sant, jeg tenker at jeg blogger når det føles greit.. noen dager flere innlegg..andre dager ett eller ingen innlegg.
        Tusen takk for det 🥰 og en riktig flottersfin dag videre til deg.

    4. Det er både godt og innafor å ta seg pauser fra blogg og alt annet for den sakens skyld. Fint å ha øya å dra til for å senke skuldrene og puste ut 🥰 Grattis med ny leilighet som har en flott utsikt og ikke innsikt, som jeg håper du kommer til å trives i. Masse klemmer 🤗

    5. Åh, så bra at ting ser lysere ut for deg fremover. 🥰 Angående bostøtte; søk i vei og ta imot de ‘usle’ kronene. Fra oktober får man strømstøtte oppå bostøtta, uansett hvor mye/lite du har fått innvilga. Strømstøtta utgjør 1000/1500 kr mndn. Utbetales nov, des og januar. 😉

    6. Den leiligheten og plassen høres mye mer riktig ut slik jeg har lært deg å kjenne. Håper alt ordner seg med alt du trenger til dette. Koselig at du kan bruke dine egne ting også.🙂
      Det er fint du kan dra til øya så du kommer deg ut litt mer enn å måtte ta bilen hver gang.
      Håper det bedrer seg når det gjelder depresjon også, veldig tungt å ha det sånn 🙄
      Gode klemmer til deg, og lykke til med ny leilighet 🥰

    7. Det er lov å ta bloggferie, vet du! Godt at du har vært mye ute de siste dagene – det er gull verdt! Og spennende med ny leilighet! Håper du får på plass det som trengs, slik at du kan nyte nå da! Mange gode klemmer – og jeg sender deg ei melding også, jeg! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg