INNHENTET AV VINTER’N

Joda…nå innhenta jaggu vinteren meg også.. Da jeg våkna i mårres, var det et tykt lag med is på rutene – både utvendig OG innvendig..men gjennom iskrystallene bar verden løfter om en nydelig dag – bare æ gadd å åpne luka..

Og vakkert var det sannelig.

Etter en god frokost og småfrosne fingertupper etter å ha skrapa is av bilen..

..satte jeg kursen videre mot Alta – over Sennalandet. Og duuuuh så vakkert det var over der i dag. Måtte stoppe ca halvveis over, hyre på meg litt varme klær og trø meg en tur i godværet.

Fantastisk landskap 🤩

Jeg hadde egentlig håpa på å komme med opp på en liten topp som hildra i det fjerne, men dessverre var det alt for mye myr rundt om kring der, til at jeg gadd å labbe over sånn på lykke og fromme..

Jeg traska vel rundt i en liten time, og klarte jaggu å trø meg våt.. og det enda jeg unngikk de derre myrområdene, såeh..

Men pyttsan til den der toppen..jeg fant både en vakker, liten bekk..

..og et like vakkert, lite tjern 🤩

Var som sagt blitt blaut på beina – og en innpåsliten snømasse gjorde det ikke bedre, akkurat..

..så gjett om det var 10 stykk tær som ble glad da jeg kom meg tilbake til bilen og fikk skifta sokker, hehe 😂

Da jeg hadde fått igjen varmen i både over- og underkropp, surra jeg meg videre..og tok faktisk et lite stopp på den koselige rasteplassen som ligger like før Alta (når man kommer nordana fra..)

Måtte ta meg en liten luftetur til…ned mot havet..

Der var det også satt opp benk..

…og ei dessa…som æ IKKJE prøvde..den så litt vél svak ut for å kunne bære mæ 😉

Og avslutta med å surre litt i fjærsteinan..

..før jeg kjørte innom Alta for å fylle drivstoff..og klarte akkurat å drefse opp kamera og knipse – med sikkel i munnviken – da denna kar’n stoppa i 2 sekund rett bortenfor der jeg sto.. Seeee…snutelastebil 😍

Og hvor er jeg så nå???? Har ikkje peiling 🙈😂 Så da sees vi vel i mårra også 😉

 

6 kommentarer
    1. Ja, det er nydelig vakkert der nord. Jeg har kjørt Sennalandet, mot slutten av vinteren. Og Alta er flott. Jammen lenge siden jeg har vært der. Har venner der også, så hadde jammen vært på tide 🙂
      Tusen takk for titten av nydelige bilder ♥

    2. Et sånt tynt lag med snø er jo så vakkert….! Nydelige bilder, Helene! Og den rasteplassen lå jo innmari idyllisk da – fiiiint! Snutebil er stiiiilig! 🙂 klem

    3. Jeg må innrømme at jeg ikke lengter etter vinteren akkurat, gruer meg nesten. At den er vakker når snøen legger seg som et teppe over naturen må jeg nok innrømme 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg