INGENTING VARER EVIG..

..og heldigvis for det!!
For tenke seg til & yezzzz..i dag er jeg heilt bra igjen etter at kroppen hadde totalstreik (som du kan lese om i gårsdagens innlegg)
Fra jeg posta det innlegget gikk det enda noen timer før jeg klarte å spise frokosten min..men da jeg endelig hadde fått litt næring i skrotten, begynte den å fungere rimelig greit igjen – og jeg valgte da å spandere på meg en luftetur – og kjørte min vanlige langrunde via nabokommunen.

Stoppa en snartur innom en butikk på tur ut av byen – og tenke seg til – jeg fant en ny melkesjokolade MED PEPPERKAKE-smak.. Nå er det ekstremt sjeldent at jeg tar meg råd til å kjøpe sånne store, dyre plater med lykke – men den der bare MÅTTE jeg teste ut..
Så jeg fresa ut av byen, stoppa på bænsen i Sørvik og fylte koppen min med kaffe – og så kjørte jeg opp på Storjorda og hadde meg en…eeeh..lunsjpause..

Nå var det litt vél kaldt ute i snøen, fordi jeg ikke hadde varme nok klær..som igjen kom av at jeg ikke kom meg inn bak i bilen og fikk henta de..for den forbaska bakluka og lemmen var totalt Igjen frosset – enda jeg spraya pakningene med silikon før kulda satte inn.. Så for ikke å forfryse nødvendige kroppsdeler, parkerte jeg bakenden i bilsetet i stedet, og hadde det reint så koselig der, heilt for meg sjøl.
Det vil si – jeg fikk faktisk selskap ei stund – for bare helt ut av det blå, kom ene naboen min her på bygget kjørende, og stoppa på samme utkjøringa som jeg sto på – og da måtte jeg jo selvfølgelig spandere sjokolade på han – og så hadde vi ei supertrivelig skravlestund, før han susa videre tilbake på jobb..

Vél hjemme igjen, var jeg nå blitt så bra at jeg heiv meg rundt og baka muffins til syklubb-tøttene som skulle komme på klubbkveld.

Første runde ble laget på eplejuice, med kanel & sukker på toppen..

..og neste runde ble laget på mango & lemon-saft…nyyydelig 😍

Dessverre var vi ikke fulltallige i går heller..men vi som var til stede, kosa oss med både vått & tørt til skravlinga..

..og så hadde mini-juleverksted.

Først prøvde vi oss på å lage dompaper..

…veeeel..de ser da ikkje riktig klok ut – men blir kanskje litt bedre når stakkaran får sæ et nebb etter kvært..

Deretter ble det laga gode, gammeldagse garnnisser..og kjærringe..

Da tøttene var dratt hjem, korra jeg meg godt opp i sofa og leste litt, før jeg krøyp til køys..men…trur dåkker æ fikk sove??
Nope!!!
Har faktisk ikke sovet ett sekund i natt – og regner med at jeg skal vel bli temmelig grønn i trynet før denna dagen er over.. Men skitt au – søvn er for pyser (eller no sånt, hehe 😁)

Og sånn på tampen nå, vil jeg bare fortelle at det BLIR adventskalender her i år også – men jeg blir ikke å poste luke 1 før litt senere utpå dagen…so stay tuned 😉

6 kommentarer
    1. hahaha søvn trenger vi !!! 😀

      Og du finn en fin dag i går – med lunsj og god prat ute i naturen og jenteskravl og godt å bite i og drikke til kvelden 🙂

      God 1. desember til deg 🙂

    2. Hmmm – den sjokoladen så god ut ….. nam….. deilig at du har blitt fin igjen – og godt å få tatt seg en tur ut! Muffinsene ser gode ut – og dompapene kommer jo til å bli skikkelig fine, tror jeg! Klem <3

    3. hadde iallefall ikke hengt ihop uten søvn,den hadde kommet på dagen når jeg sitter i en stol ha ha ,ellers hørtes det ut som en fin dag og hyggelig kveld :=) sjokolade koster,men jeg fikk kjøpt 5 slike store til en hundrelapp på en kampanje ,dei ligger vekkgjømt til jul :=)

      1. Skal innrømme at jeg sleit litt, ja…men fikk heldigvis sovet meg opp i natt…og det til gangs også, hehe 🙈 Ja sjokolade er dyrt…egentlig heldigvis – for da er det ikke så ofte kjøpt 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg