IKKE ETTER PLANEN

Da er det langt på dag allerede, og jeg har egentlig ikke fått gjort stort annet enn å komme meg ut av senga, drikke kaffe og diskutere med brorsan om hva som skal gjøres med hjemmet mitt. Og ting går atter en gang ikke etter planen. For planen var jo å hive camper’n til svartens og få på hardtop’en og ei ny seng. Men brorsan syns det var for ille å skrote den, da det tross alt er mange rundt om i landet her som er “medeiere” etter at de ga meg drahjelp med bygginga.

Så hva nå??

Vel, jeg har kommet til et punkt der jeg rett og slett ikke orker mer om når det kommer til å rive, reparere eller bygge. Så brorsan skal hjelpe meg å få tetta det vi ser fra utsida, og så skal jeg fortsette å bo i camper’n som den er. Jeg veit det er langt fra helsemessig forsvarlig i lengden, men hvilke andre valg har jeg? Som jeg har sagt før, å bo i pickupkassen med bare hardtop’en vil fungere ei god stund, men ikke evig.. og det kommer raskt nok en ny vinter etter dette. Det samme gjelder camper’n. Jeg kan ikke bo der heller evig, så uansett valg MÅ jeg finne ei løsning før eller siden. Og da kan jeg like godt bo der jeg bor.

Jeg starta jo en spleis i håp om å få muligheta til å skaffe meg et annet hjem, men for det første er det ekstremt få som har vært villige til å dele innlegget mitt. Og på toppen av det hele er det ekstremt mange som ikke vil hjelpe fordi DE mener jeg bare suser rundt og lever livet, og at jeg ikke fortjener hjelp fordi jeg ikke lever i et hus som DE gjør…fordi det er det eneste normale de tolererer.

Screw that! Æ overlever!! Og tenk, om jeg bare holder ut i et år til, så er all den private gjelda borte. Og DET er det aller viktigste for meg.

Ha en nydeligvakker dag da alle sammen ❤️ CU L8R

TikTok’n min fra i mårres finner du HER.

10 kommentarer
    1. Mine tanker rundt dette er mer komplisert enn som så, det jeg har sett hittil fra du sa opp leilighet og bygde bilen er ting jeg har forutsett hele veien. Dessverre. Støtter deg i ånden jeg, og har delt innlegget ditt med spleisen 😊

      1. Da har du vært mer freamsynt enn alle oss andre til sammen, for jeg hadde aldri sett for meg at jeg skulle bli plaga med lekkasje på det viset og ende opp med å måtte fortsette å ha utgifter på det nivået at jeg må trygle om mer hjelp 🤔
        Men takk for åndelig støtte og hjelp til å spre ordet, kan trenges 😊

    2. Folk får mene hva de vil – Jeg har også delt spleisen din 🙂 Ønsker deg alt godt og hadde vært kjekt å se deg på treff Trondheim. Vet du har dårlig råd, men bli med på noe/ta en kaffe på en kafe og få skravlet litt.

    3. Alle må få mene hva de vil (det gjør jo folk uansett)! Jeg kjenner deg og vet hvordan du har det, hva som er mulig for deg! Viktig å få landa hva du skal gjøre – og så gå for det! God klem <3

    4. Janteloven lever fortsatt i beste velgående i Norge.
      Heldigvis så lever grepa kvinnfolk godt med den også.
      Kast skiten over skulderen og lev livet ditt som det passer deg best.
      Det gjelder å se mulighetene på utfordringene tenker jeg.
      Ha en knakandes fin dag 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg