HVA NÅ?

God torsdag folkens. I dag er jeg ekstremt tungrodd her. Har vært våken sia 6-ish men orka bare rett og slett ikke rulle ut av senga før lenge etterpå. Er gått i tenkeboksen igjen. For hva? Vel, ingenting ble som planlagt da jeg kom nordover i slutten av januar. Da skulle jeg liksom kvitte meg med camper’n, få på hardtop’en og surre meg vekk igjen like kjapt som jeg kom. Men sånn gikk det jo ikke. Så fikk jeg jo den geniale ideen om å bosette meg midlertidig i huset etter mora mi – for å spare litt penger. Vel, det gikk jo heller ikke helt som planlagt, siden jeg allerede etter noen få dager begynte å slite med å være der. Derfor er jeg som sagt i tenkeboksen – for HVA NÅ?

Arkivbilde

Nå er jeg jo verken i camper’n eller i huset, men kræsjer på gjesterommet hos go’venninna mi og sitter med en ekkel følelse av at atter en gang er livet mitt satt på pause. Av og til er pauser ok, men beklager – akkurat i dag kjennes det ikke greit, for nå har uroa begynt å rive & slite i meg igjen. Alt jeg ønsker er å få kjøre langt og lenger enn langt…vekk fra nord og vekk fra stabilt ustabilt vær. Men det kan jeg ikke, da jeg har en ny tannlegetime om ei lita uka – noe som da er grunnen for at jeg bor hos venninna akkurat nå. Pluss at nå har jeg bestemt meg – camper’n ryker!! Men jeg må vente på at han som skal hjelpe meg med prosjektet har tid.

Nå er det sikkert mange som tenker at dette er jo ikke så ille. At av og til må man sette ting på pause i påvente av noe bedre. Joda.. men veit dere hva? Æ er drittlei av å sette livet mitt på vent!! Sånn har det jo vært i månedsvis nå, at uansett hvilke planer jeg har lagt så har det plutselig dukka opp røde varsellys og jeg har måtta ta et skritt eller to tilbake i påvente av bedre tider. Ja faktisk har dette vart over flere år, for det er dessverre en medvirkende årsak til at jeg sitter som jeg gjør i dag. Stort sett alle ideer og forsøk på å legge ting til rette for å lage meg et bedre liv har blitt kvalt i fødselen, og jeg har gang på gang måtta satt meg sjøl på vent i håp om at ting skulle bli bedre. Noe de ikke har, for jeg er faktisk nesten på akkurat samme stedet i livet nå som jeg var for 3 år siden. På ekstremt mange områder er det egentlig værre nå. Der jeg merker best forandring og fremgang er psyken min.

Arkivbilde

Man skulle ikke tro det, men jeg er faktisk utrulig mye friskere mentalt nå enn for en del år tilbake. Og akkurat DET er jeg sinnsykt glad for. Men når det kommer til resten.. Jeg har en visjon om hvordan jeg ønsker at livet mitt skal være, og det er absolutt ikke forenlig med hvordan jeg har det i dag. Så derfor: HVA NÅ?

Ha en riktig fin dag alle sammen ❤️

Som vanlig ligger det litt mårrabubbel ute på TikTok HER

9 kommentarer
    1. Ofte dukker det opp muligheter og løsninger når man minst venter det. Håper det gjør det for deg også, og helst litt fort! ❤️

    2. Utålmodighet er en drivkraft for endring, men noen ganger må tiden få jobbe og vi må stå i nuet. Vinteren er en stor påkjenning særlig etter en bedriten fuktig og kald sommer – ingen motstandskraft opparbeidet mot mørke og kulde. Vi som ikke lenger går i hamsterhjulet med jobb og barn, må fylle dagene med egne små gleder. Det er en «revesaks» å fordype seg i fortid og dersom hvis såfremt i fall tanker om fremtid…. Noen har det alltid verre om det er noen trøst . Ha en så bra dag som mulig i rokk og fokk 🙂

      1. Joda, sjøl om jeg er sliten og lei av å stå på vent, veit jeg jo at ting skjer ikke kjappere av den grunn og det lureste er å klare å holde fokus på de positive tingene som tross alt er i livet mitt. Endringer vil komme, sjøl om det nødvendigvis ikke er de endringene jeg ønsker som kommer først ☺️ Og ting blir unektelig lettere på så mange måter når våren kommer.
        Ut over det er jeg helt enig – det er bestandig noen som har det værre, og det prøver jeg å ha i bakhodet til enhver tid ☺️
        Takk for det og en riktig fin dag videre til deg.

    3. Vet ikke hva jeg skal si. Noen ganger er ting bare vanskelig. Om ikke lenge er våren her i hvertfall. Da kan du rømme huset og dra på langturer med bilen. Sove under åpen himmel eller i telt.
      Håper dagen din blir lettere etterhvert 🥰

    4. Hmm – nei, det har ikke vært lett å være deg på ei stund, vennen! Håp og drømmer og tilbakeslag….! Her kommer iallfall en gooood klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg