HOPPING-SHOPPING

Yeppz, da er jeg endelig tilbake fra byturen med brorsan. Misforstå meg rett, det var veldig trivelig – men når man ikke er den heilt store shopperen..eller sosiale sommerfuglen, er det sabla godt etter å ha vært sosialt aktiv i flere timer, å endelig få ro rundt ørene.

Men dagen har vært fin, den. I det forrige innlegg skreiv jeg litt om koselig cafétreff med ei venninna, men ellers har det vært litt hopping-shopping. Det vil si vi var på mange forskjellige plasser for å få tak i alt vi skulle ha. Etter fylling av drivstoff, ble det det stopp for at brorsan skulle handle kattemat.

Deretter var det først ett stopp for at jeg skulle kjøpe noen syrefaste (rustfrie) skruer..

..og deretter nytt stopp for å kjøpe meg et overspenningsvern. Det skal brukes når jeg skal lade fritidsbatteriet med aggregatet så jeg ikke”svir” laderen.. eller telefonen o.l.

Til slutt ble det litt helgehandel av det mest nødvendige…pluss litt anna..som frukt. OBS (her i alle fall) har jo et sånt superbra tiltak når det kommer til frukt og grønt som er for dårlig til å bli solgt til fullpris. De tar10 kroner kiloen uansett hva det er, og dermed betalte jeg knapt en 5’er for et beger med steinfrie druer. Måtte kaste 6 stykker av de, resten er krute godt. Eplene var på fullpris, men bare måtte ha noen mens de norske enda er å få tak i..og er gode.

Og så ble det noe totalt unødvendig, men jeg hadde Coop-kuponger som var på tur til å gå ut, og så hadde jeg da sååå lyst på, så jah…

Ellers traff man på kjentfolk både hist og her, og det var koselig å slå av en liten prat med folk det går år mellom hver gang man ser.

Men nå er det litt mat og sløving på Yours Truly, og så får jeg se hva jeg klarer å få gjort av fornuftige ting seinere. Æ har nemlig en plan 😉

 

 

6 kommentarer
    1. he he kjekt å være på byen og kjekt å komme hjem igjen ,ble i grunnen slik hos oss også i dag :=) eplene står seg til jul bare dei oppbevarast kjølig så det går bra,druer derimot må nesten spises nokså fort opp ,men for en 5 er er det helt supert

      1. Heilt sant, hehe 😊 Joda, veit at epler kan holde seg lenge, det husker jeg fra oppveksten når man kjøpte kasser på eplebåten, så vi skulle ha frukt til jul. Men med den temperaturen jeg har i camper’n, uten annen lagringsmulighet, og frost ute etter hvert, må jeg bare kjøpe noen få og spise mens de enda er i butikken.😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg