HMMMM…

Mandag – igjen…og ei ny, ubrukt uke – igjen.
Skal bli spennende å se hva den bringer med seg. Akkurat nå sitter jeg som vanlig i bordenden og nyter rykende fersk mårrakaffe og legger litt småplaner for dagen. Hva det er, er kanskje tryggest å tie om til man er sikker på at man får gjennomført de, hehe.
Frokost kommer etter hvert..og blir vel det daglige knekkebrødet med kaviar og egg..

Ute er det for øyeblikket opphold i snykovet – noe som er bra, så brøytemannskapet har en liten nubbesjanse til å rydde unna litt av svineriet som folk må kjempe seg gjennom. Men i følge et par vær-apper, så er det forventa snø – snø og snø i dagene fremover, såeh…jaddah!!
Og i tillegg er det begynt å blåse litt igjen – i alle fall her jeg bor.. Akkurat DET gjør ikke meg noe, da jeg ELSKER vind og uvær..det er den svartens snøen jeg ikke klarer å bli venn med..
Yeppz, jeg sliter dessverre enormt med vinteren – og enda er jeg mye bedre “mentalt” ruste for den nå, enn for bare et par år siden – da ble jeg rett og slett deprimert. Det gjør jeg ikke nå..men søkke ta så irritabel og surkete jeg kan bli når jeg blir “værfast” mer enn en dag eller to.. Jeg VEIT at det ikke er noe poeng i å klage – men det betyr vel ikke at man ikke kan håpe og ønske seg noe annet enn det som er? Leve litt på drømmer, liksom..?
Egentlig er jo det også temmelig teit, når man har fantasier som aldri i verden blir realitet – da blir man jo bare skuffa i lengden…men likevel..jeg fantaserer om at våren kommer nå, og gjør seg kjapt ferdig så vi får en laaaang, fin sommer og en enda lengre høst (yepp, æ er høstmenneske)
Meeeen…for å si det som eine lærer´n min sa en gang: “livet er ikkje en ønskebrønn..for ønsk i den eine handa og skit i den andre, så skal du se ka du faktisk sitt igjen med”… joda – han fikk det sagt, hehe..

Men jeg prøver nå å lage meg gode dager likevel, mens jeg venter på bedre tider – og siden jeg var temmelig tidlig oppe i dag, har jeg hatt tid til å leite litt i bildemappene mine – og serverer dere et lite knippe sommerminner til frokosten i dag

Ha en nydeligvakker dag og ei fantastisk uka, folkens ❤️

 

15 kommentarer

Siste innlegg