HÅNDARBEID DESIGN

I dag hadde lyst å dele noe med dere, som ikke så alt for mange (kanskje) veit om meg.. De aller fleste veit vel at jeg liker håndarbeid.. hekling, strikking, brodering, filting, toving, sy med symaskin… Ja egentlig det meste. Og jeg har faktisk bestandig likt det.. Trur jeg var bare 12-13 år første gang jeg strikka genser til den 10 år eldre broren mi. Mørk og lyseblå stripet…i “Tøffegarn”.. Det der himla tjukke garnet som var så populært på i alle fall begynnelsen av 1980-tallet.

Opp gjennom årene har jeg spesielt strikka enormt mye.. fra det helt enkle av luer, votter og tilbehør, til de mer avanserte varianter av klær til både voksne og barn. Har også strikka et par barnebuader – en til gutt og en til jente – men det, samt en ny islender har jeg sverga å aldri gjøre mer.. Blarg!! Hehe.

Men så til det jeg EGENTLIG ville med dette innlegget..å fortelle dere at jeg liker å designe mønster. Har leita fortvilt i bildemappene mine, men klarte kun å finne to ting av det jeg har designa sjøl.. En duk til søsteren..

..og et par votter til kjæresten hennes.

Litt synd at jeg aldri har tatt vare på mønstrene…kunne jo faktisk kanskje fått solgt noen av de. For bl.a strikka jeg en genser til han jeg var gift med, med Harley Davidson-motiv.. Mange, mange år før det ble populært og “alle” hadde sånt..

Men for så vidt…det er jo aldri for sent å starte på nytt.. Hmmmm… 🤔

12 kommentarer
    1. Du er så flink!!!! Festlige mønster da. Det er jo bare å tegne det opp igjen. Ja, jeg vet det er mye jobb, for jeg har gjort sånt selv, men det er morsomt å se det på trykk i et blad for eksempel. Jeg har laget noen mønster selv i både strikk og hekling. Familien kjøpte noen av meg, og jeg har også solgt noen mønster fra bloggen min. Ikke alle klarer det du gjør, må du tenke. Flaggermusa var jo topp. Aldri for sent! 🙂

      1. Tusen takk for det 😊 Akkurat de to arbeidene her, var spesiallaget til disse folka, så de mønstrene ville jeg ikke delt/solgt uansett. Men alt det andre jeg har designa og gitt bort opp gjennom årene, hadde jo vært gøy å ha..
        Og du har jo rett…det er faktisk ikke alle som kan slike ting. Og du er jo superflink, du da ❤️

    2. Du er bare så utrolig flink med så mye! Tenk om du fikk utnyttet disse evnene dine!
      Aldri aldri for sent å sette i gang med noe vet du! Stå på….se om du får noen ideer..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg