HAGEDAG HOS GO´VENNINNA

Da er det sannelig en ny dag og ei ny uka igjen. Gårdagen og avslutninga på forrige uke var kjempeflott, og som jeg nevnte i søndagens mårrainnlegg satte jeg kursen mot go´venninna mi etter frokost, og endte opp med å være der i mange timer mens vi skravla, drakk koffein og “koseknota” ute i godværet (æ har lært mæ et nytt ord, hihi). Vi hadde rett og slett en hagedag, der jeg hjalp henne å få klipt til duk for å legge i det laaaaange bedet hun har langs murkanten. Det som vises på bildet er under halvparten, for hele muren/bedet er over 20 meter.

Og mens hun sjøl tok seg av plantinga i diverse kasser og potter ellers på eiendommen, fiksa jeg steinmur-bedet etter hennes ønske. Hun vil nemlig ikke plante rett i bedet lenger, men bruke krukker og fylle opp med dekorstein ellers. Dessverre hadde hun skaffa for lite av både dekorstein til mitt prosjekt, og muld til sine egne prosjekter, så vi ble ikke helt ferdige – men her er litt av det som ble gjort i går.

Ser dere den kule koppen som står oppe til venstre på bildet? Sånn ser den ut før dekorering..

..og sånn ble den etter at flinke venninna mi var ferdig å plante.

Det er forresten hun som har tatt både det bildet over her med den ferdig pynta koppen og alle bildene under her og sendt de til meg, for jeg fikk et akkutt tilfelle av teflonhjerne og glemte å knipse.

Balja som sto sammen med koppen på et bilde lenger opp, og 2 av mange kasser som henger på rekkverket på verandaen.

Det eneste hun har igjen å plante i når hun får mer muld, er en kul toetasjes sak i tre, som eine svigerbroren hennes laga for noen år siden. Skal prøve å huske på å ta bilde av den når den er ferdig pynta.

Juppziyeppz, det var litt fra gårdagen. Hva dagen i dag bringer – ja det gjenstår å se.

Ha en riktig flottersfin mandag da, alle sammen ❤️ og ei god, ny uka.

6 kommentarer
    1. Fantastisk rett og slett! Så stilig med den koppen og alt det andre 🙂 Lur løsning å plante i krukker i stedet for ned i jorda mellom duken.

    2. Det er jo sååå koselig å holde på i hagen – jeg har gjort det i kveld….. klippet busker og strå, saga noen greiner av et tre…. og planta litt! Stilig med de krukkene på muren – og den koppen var fiiiin altså! 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg