GLUP IDÉ & FINGERNEM FAEN

Etter at jeg hadde vært på den søkke trivelige turen HER, og var på tur å kjøre brorsan hjem, sa kar’n at om jeg ikke hadde alt for mye fore kunne han hjelpe meg å reparere litt på samegutten min. For saken er at dørhåndtaket på passasjersiden har vært dårlig lenge – og for et par uker siden rauk det totalt da jeg og go’venninna var på en liten luftetur.

Nå brydde jeg meg ikke SÅ mye da, for det var null stress for meg å åpne den døra fra innsida hvis det skulle folk inn. Men når brorsan tilbød seg å prøve å fikse det, ble jeg kjempeglad.

Så da vi kom hjem til han, heiv han seg i arbeidsklærne og gjøyv laus på prosjektet.

Det første som måtte gjøres var selvfølgelig å få fjerna dørtrekket så han kom til for å skrue løst håndtaket.

Deretter var det å prøve å finne en fornuftig måte å fikse den delen som var knekt. Tenke ikke på å ta bilde av håndtaket når det hang og dingla på utsida av bildøra, men sånn så det da altså ut etter at det var tatt av.

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg var litt skeptisk..knekt hardplast, hva er det å gjøre med det lissom? Og brorsan sjøl var også bittelitt skeptisk…sånn i brøkdelen av et nanosekund. For en smart idé poppa fort nok opp, og han er jo en fingernem faen den broren min, så han klipte til litt blikk, bora & styra, bøyde til og poppa på plass..

..og vips så hadde samegutten min et helt fungerende dørhåndtak.

Så da var det bare å få på plass igjen dørtrekket og Yours Truly kunne strålende fornøyd sette kursen hjemover.

Og nå begynner det å merkes at jeg har hatt en lang men sinnsykt koselig dag. Skal se om jeg finner noe fornuftig å spise, og deretter blir det nok serie på Netflix. Har litt igjen av den vinen ei venninna sponsa forrige helg, så kanskje det blir et glass av den sorten etterpå. Og ja, husker dere at jeg i samme slengen fikk en blomsterbukett? Sjekk detta..

To stilker har takka for seg, men resten har jeg bare klippa litt ned, og de står jaggu like fine enda – over ei uke etter at jeg kjøpte de.

Juppziyeppz folkens ❤️ ha en riktig flottersfin kveld videre nå da.

4 kommentarer
    1. Så koselig at en sånn gave varer så lenge da! 🙂 og kjekt at broren din er skikkelig handy-andy! Tipp topp, så er samegutten heeelt fin igjen! 🙂 klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg