FYTTISKJITEN FOR NÅN DAGA

Okey… overskrifta er ikke negativt meint, altså. Ikke egentlig. Greit nok at jeg har sinnsykt vondt i ryggen akkurat nå fordi det har vært et jævla pæs de siste to dagene. Brorsan kom jo bortover til øya i går med hengeren på slep, for å kjøre flyttelasset mitt.

Jeg hadde allerede fylt min bil til randen, og jeg jobba som ei heltinne for å få bært ut alt av ting & tang og stabla det i den før nevnte hengeren sånn at han kunne hjelpe meg å få en presenning over tingene før det ble mørkt ute.

Etter at alt var klappet og klart til neste dag (altså i dag), ble det først middag som besto av Joikaboller (nei, æ kommer ikkje til å slutte å kalle det det) og potetmos. Deretter ble det masse skravling ut i de seine nattetimer, og kvelds bestående av kakao og wraps med ost og skinke.

I dag har jeg også jobba som bare det. Men først var det den vanlige runden med mårrakaffe på verandaen, og en nydelig utsikt.

Etterpå fikk jeg bært siste rest av ting ut i bilen til brorsan..alt fra matvarene i kjøleskapet til kaffetrakter og støvsuger. Deretter bar det til avgårde til mitt nye hjem.. med et par pauser underveis. Måtte innom en bensinstasjon og fylle luft i dekkene mine, og da jeg stoppa på neste stasjon for å fylle drivstoff endte det opp med at jeg måtte etterfylle både olje og (av alle ting) bremsevæske. Pluss at forrige gang jeg fylte drivstoff hadde jeg for ørtende gang klart å kjøre fra tanklokket mitt – så da var det bare å krype til korset og kjøpe et nytt til 20 kroner på bænsen, hehe.

Ellers gikk turen heilt greit. Brorsan rygga hengeren nesten ned til døra mi før han dro hjem, og heldigvis kom guttungen bortover etter jobb og hjalp meg å bære inn tingene mine, noe jeg er så sinnsykt glad for fordi ryggen fikk seg nok en liten knekk i går. Men skitt au – i mårra er jeg gulle god igjen..basta!

I tillegg kjørte jeg og guttungen hengeren ned til brorsan og lempa på en sofa jeg har arva etter dattera hans..og så kjørte han den opp for meg, så han fikk hengeren hjem igjen med en gang og dermed slapp jeg å kjøre i skytteltrafikk att og frem. Og så avslutta jeg og mammahjertet med å dra på butikken for å handle litt mat, før vi dro tilbake til meg og fikk i oss litt varmt før han kjørte hjem til seg. Ble karrikylling på Yours Truly..mens guttungen gikk for sånn derre Hold-it pizza.

Så yeppz..fyttiskjiten for nån daga. Men nå er det straks natta her. Alt av ting og møbler er under tak, så da trenger jeg absolutt ikke stresse med noe som helst.

Takk for i dag, og ha en riktig god natt etter hvert, folkens.

 

6 kommentarer
    1. jeg hvet akkurat hvordan du har hatt det for dette gjorde jo vi i helgen som varnår vi var i Trøndelag og hjalp sønn å flytte ,og som du sier ,nå er alt under tak og du kan skape ditt nye hjem i det tempoet du selv ønsker og orker :=)

    2. Du er bare heilt rå 💪 For ein fart på deg
      Tenke du kommer til å få det kjempefint
      i den nye heimen din😉
      Masse lykke til

    3. Har rett og slett ikke fått med meg at du skulle flytte…. men godt å få hjelp med flyttelasset – og blir godt å komme i orden i nytt hjem for deg 🙂 Ønsker deg lykke til !! klems

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg