FYSJ SÅ KALDT

Nå er klokka plutselig blitt langt på dag og jeg har har meg et lite stopp for å strekke på beina. Parkerte likesågodt på en sånn snuplass langs motorveien som man må bruke om man vil…eeh..snu. Ser du stop-skiltet der femme?

Hadde egentlig tenkt å ta med meg mat og kaffe og ta lunsjen ute – men fyttikatta så kaldt det er her. Greit det er varmegrader, men det er en svartens vind, og i kombinasjon med all snøen er det iskaldt. Så derfor har jeg gjort meg ferdig med gåturen, fått kokt meg ny kaffe og sitter nå godt og varmt inni bilen og nyter et lite måltid bestående av brødskive med nyinnkjøpt peanøttsmør (bare innrøm det, du trudde æ sku si kald kylling 😜)

Skal innrømme at det er en del tanker som surrer rundt oppi topplokket. Det meste dreier seg om hvordan jeg skal legge opp løpet når jeg kommer til øya. Greit at jeg har en hovedplan, men innser jo at jeg må prøve å finne på noe lurt å ha og fordrive dagene med utenom å bygge ny seng. Tenke-tenke, hehe.

Nå skal jeg snart kjøre videre. Aner ikke hvor langt jeg kommer i dag. En ting er i alle fall kjekt med å kjøre Sverige – jeg er ikke avhengig av ferga så jeg kan komme frem nøyaktig på døgnet det passer meg.

 

12 kommentarer
    1. Du virker lettere til sinns nå? Ser liksom fremover og lysere på tilværelsen. Kos deg med peanut smøret ditt. Det blir drøssevis av skiver av et helt glass. Synes du har tatt en smart beslutning nå. Kjør pent, jeg følger deg videre. Fint om du kan komme med et stedsnavn, når du tar en pause. Følger med på YR, ettersom du drar nordover vettu. Kjør pent❣

      1. Joda, ingen tvil om det..ting kjennes veldig bra ut 🤩 Ja et glass peanøttsmør rekker leeenge.
        Takk, håper og tror det 🤞😊
        Når det kommer til å si stedsnavn er jeg ikke så glad i å oppgi det mens jeg står parkert…folk er rar med det å plutselig dukke opp da. Besøk er greit, men som regel er jeg alt for sliten. Men kan jo gi hint da.. som i kveld da jeg står et sted mellom Arvidsjaur og Jokkmokk 😉😊
        Takk, det skal jeg 🥰

    2. kald vind er ikke godt nei ,ja noe må en henge i med når en bor i hus,vi har veda i dag ,du har jo både hage og hus å styre med om du vil og sjøen rett nedfor så du kan fiske ,govenninna,guttungen og brorsan så jeg tenker du får dagene til å gå ,i tillegg blir jo alt mye enklere når snøen er borte

      1. Nei usj, når vinden blir så svinkald er det ikke noe morro.
        Joda, det er jo alltids noe å gjøre på øya.. men alle de folkan bor ca 3 timer kjøring unna, og både guttungen og go’venninna jobber, så det blir nok ikke SÅ ofte vi sees 😊 Men visst hjelper det at det er vår nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg