FULLMÅNETID

Etter å ha vært flink og holdt meg i ro hjemme hele dagen i går, fikk jeg plutselig et akutt behov for luft seint i går ettermiddag. Og med en aldeles nydelig fullmåne som lokket på utsida, var jeg ikke sein om å la meg overtale. Så jeg smurte meg et par skiver med meierismør og maaaasse hvitost, fylte en termos med varm te (ja du leste rett😉) og strøyk på dør. Tenkte å teste mobilen for å lære å ta gode bilder av månen, så jeg kjørte til Storjorda, som er et par gode mil utenfor byen og litt opp i høyden. Trengte et sted uten mye lysstøy, så jeg parkerte doningen rett ved Heimvatnet, og tusla meg de få metrene ned til vannkanten…som nå faktisk er is-kant, da hele vannet er frosset igjen.

Prøvde meg så på å “fange” månen..men DET var ikke bare-bare. Innstillingen på kamera fikk jeg til..men er det vanskelig å fange nordlyset uten kamerastativ, så var det jaggu ikke noe enklere prosjekt detta. Var jo klin umulig å holde mobilen stødig i de sekundene lukketiden varte..og resultatet ble mildt sagt til å grine av 😭😂😂

Men til slutt fikk jeg til ett bilde som var såpass at jeg slipper det gjennom det berømmelige nåløyet mitt..så TADAAA 😊😂

Joda..med stativ..og gjerne fjernutløser, kan det bli bra, det der 😉

Når jeg så var lei av å jakte, og fingrene var begynt å ligne ispinner, satte jeg meg godt til rette ved den før nevnte iskanten og henta frem kveldsmaten.

Og tross dårlig fangst og kalde fingre, hadde jeg ei fantastisk stund for meg selv der i kveldinga. Er så godt for både kropp og sjel å puste inn den klare, reine lufta og nyte synet av naturen som er badet i det magiske lyset fra månen… Sukk❤️

De som har meg på fjæsboka, har nok sett akkurat disse bildene før

Men det dere ikke har sett, er den kuuule koppen jeg drakk te av, da jeg stakk innom venninna mi og skravla mainnskit ei stund, før jeg dro hjem igjen etter månejakta. Fornuftige ord, spør du mæ 😉

 

2 kommentarer
    1. Den koppen med de orda = meg, hihihihi…. husarbeid er nok for de som ikke liker å være ute på tur….! Men – fiiine bilder av kveldsturen din! Det er nydelig i måneskinnet nå! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg