FØRST MEG SELV – SÅ MEG SELV..

Egoistisk? Tja..kanskje det..

Men før jeg utdyper noe mer – så får jeg si heisann, folkens – lenge siden sist nå..
Dette med blogginga har blitt skjøvet heeeelt i bakleksa, for de siste par månedene har vært ganske høytflyvende for min del.

Kjapt fortalt – så er jeg flyttet fra huset etter mora mi, der jeg havna etter at jeg kom tilbake til nord-Norge..og bor nå i ei blokk – veldig sentralt i hjembyen min..og – utrulig nok – STORTRIVES jeg her.

Gidder ikke å gå så mye i dybden om den utløsende faktoren for at jeg valgte å flytte på meg til byen – annet enn at selv hvor koselig det er der i ødemarka – ville det ikke vært godt for psyken min å bli værende der for lenge.
Så nå velger jeg å holde fokus på hvordan jeg vil ha livet mitt fremover – og det er her overskrifta gjør seg gjeldene.

For jeg har brukt de siste 2 månedene til å tenke mest mulig på meg selv og mitt velvære.. Ikke på bekostning av andre, da..men jeg har hatt noen runder med grubling og gått i dybden av meg selv – og tatt valg som jeg er overbevist vil ha positive ringvirkninger for meg selv. Den største kamelen å svelge, var å måtte innse at å flytte fra øya til byen, innebar at jeg ikke kommer til å ha økonomi til å BÅDE leve & bo OG farte rundt så mye med bilen. Tøff avgjørelse, for ei som har “farende fant” i blodet – men ved å prøve å tenke langsiktig, er nok det å gi avkall på landeveislivet, det beste valget jeg tok…..
Ellers har jeg tatt flere personlige valg, som er stikk i strid med den personen jeg har fremstått som tidligere – og har til og med blitt så “tøff i trynet” at jeg har satt ned foten og sagt “NEI” når jeg har følt at et ja ville vært negativt for meg..og også vært tøff nok til å være bestemt – og fått gjennom ting jeg har ønsket – der jeg tidligere ville resignert og glemt mine egne behov.

Jeg har altså endret meg veldig mye i denne prosessen – og det er som en bryter er blitt svitsjet over inni hodet mitt, og jeg har på mange måter “resettet” meg selv..man kan vel si at jeg har starta livet på nytt, med (nesten) blanke ark..

Er fremdeles veldig glad i natur og friluftsliv – det kommer bestandig til å være en del av meg,. Men i tillegg merker jeg at jeg finner enormt mye glede i å være fokusert på trening og kosthold.. Er 3-5 dager i uka på treningssenter..og har det som førsteprioritering,..noe som vil si, at dersom folk ber meg om noe – må de vente til treninga er unnagjort, før jeg trår til.
..selvfølgelig ingen regel uten unntak..men poenget er bare at jeg nå velger MINE ting før jeg gjyver løs på andre sine..

Så derfor…først meg selv – så meg selv 😉

Dessuten merker jeg at jeg er blitt utrulig sosial..og elsker å bo så sentralt at jeg kan la bilen stå, og heller ta beina fatt og traske dit jeg skal – det være seg alt fra bank, butikk og cafeer, til kjøpesenter, treningsstudio og legesenter..

Og – utrulig nok – er jeg også blitt mye mer glad i å investere i ting til hjemmet mitt…
Nå er det bare ei hybelleilighet jeg bor i – men den er ca.35 m², og har faktisk både større kjøkkenkrok, og plass å bevege seg på enn det jeg hadde i den hytta jeg leide for et år siden (for de som husker den..)


Minuset her, er selvfølgelig at siden det er hybelleilighet, er det kun en sovealkove – og ikke et eget soverom..meeen..det er absolutt ikke et problem..bare se..med et større sengeteppe, og flere pynteputer, blir senga nesten som en ekstra sofa, hehe 😉

Og så er det felles vaskerom – men det er heller ikke et problem..har enda ikke måttet stå i kø for hverken å vaske eller tørke klær =)
Ellers kunne det selvfølgelig vært koselig med en veranda – men igjen – ikke et problem –  jeg bor i 3.etasje, og har en flott utsikt..

..dette er utsikten bak blokka rett ovenfor den jeg bor i..

 

..og så litt til venstre for den blokka..okey..veldig uklart bilde, dette da..men jeg zooma inn for å vise at jeg faktisk ser hav, fjell OG hurtigruta når den kommer/går om mårran =)

Så var det veien videre, da..både for livet mitt – og for bloggen.

Jeg stortrives som sagt her – og det er faktisk første gang siden jeg begynte å flakke imellom for snart 6 år siden, at jeg har hatt en følelse av at “her vil jeg være til evig tid”.. Hehe..skal vel mye til for at jeg blir boende her til de bærer meg ut i kiste, da..men bare det å ha den følelsen av å ha et hjem der jeg stortrives og VIL være, er helt fantastisk..og jeg gleder meg faktisk til sakte men sikkert å innrede hjemmet mitt med ting jeg har lyst på.. <3
Derfor er det ikke så utrulig mye ting og tang her – ENDA – men det er fullt boende her likevel 🙂

Og det bringer meg over til – hva blir veien videre for bloggen..

Kjenner jo at jeg begynner å få tilbake litt av lysta til å skrive – men….men-men-men…jeg er ikke så sikker på om dette er rette bloggen for det stadiet i livet jeg er på nå…
Så jeg vurderer å lage meg en blogg til..som skal være fylt av alle de daglige gjøremålene mine..trening, kosthold, interiør, sosiale tilstelninger…og heller ha denne bloggen til rein turblogg. For turer blir det – men ikke på samme måte som før..

Så folkens –  hva syns dere om idéen om to blogger, da? Vet ikke om det blir her inne – eller om jeg finner et helt nytt sted.. Og har dere gode idéer til navn på den nye..? Har selvfølgelig noen tanker om det selv, da – men alltids kjekt å få litt inspirasjon fra andre 😉

Ha en super dag videre, alle sammen..så “sees” vi plutselig 🙂

 

#jegformeg #egoisme #positivetanker #flyttet #selvsentrert #tavarepåmegselv #nytthjem #trives

9 kommentarer
    1. Hei hei.. For en som daglig jobber med internett og disse tekniker som ligger bak tenker jeg att det er et spørsmål du må stille deg selv med tanke på blogging. Hva ønsker du mest med tanke på bloggen? For utenom att du selv liker å skrive så er vel lesere det viktigste. Og starter du to blogger blir du på en måte konkurrent med deg selv. Så isteden for at din blogg får sine 3-500 lesere så må du fordele disse på to sider.
      Da er det bedre å beholde en blogg og heller skapa to hovedkategorier – f.eks Trening, kosthold og natur, turer.

      1. Heisann.. =) ..takk for tilbakemeldinga. Må nok tenke nøye gjennom hva og hvordan – og det du sier, er jo absolutt noe å ta med i vurderinga =)

    2. Hyggelig om du blogger mer igjen 😊 Men enig med Stig over her, kanskje bedre å ha en blogg med ulike kategorier.. Kos deg med bylivet 💗

    3. En blogg må vel holde…tar mye tid. Hvis du vil ha en del lesere…Mer jobb her på nye blogg. Med kommentarer og sånn også…nytter ikke slenge ut et innlegg. Men må hele tida være på hugget…Det er jo bare å skrive i vei på denne…

    4. Tja..lesere er jo ett av målene – men er som sagt i tenkeboksen. En av grunnene for å ville ha de adskilt, er fordi det er to vidt forskjellige sider av meg..og syns de fortjener hver sine utforminger og engasjement.. Er en god del jobb her inne nå, ja..og det er hovedgrunnen for at jeg vurderer å få en ny blogg – på en annen plattform..som ikke er så “slitsom” som denne.. Men som sagt – er i tenkeboksen enda =)

    5. Hei snupp, har savna deg! Godt å høre at du har landa! Du kan gjerne ha flere blogger veit du – jeg skal følge dem jeg! Tenker mye på deg! Stor klem <3

      1. Heiaaaa snuppa..takk for tilbakemelding..du ANER ikke hvor ofte jeg tenker på deg også <3 Godt å høre at du er blant de som vil følge meg uansett – for jeg TROR nemlig jeg lander på en blogg nr.2..det kjennes mest rett ut, med tanke på hva jeg vil formidle =) Ha en flottersfin kveld..STOR klemmeklemz <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg