FORBAINNA UFLAKS!!

Nei – det er ikkje æ som har uflaks denna gangen..

Som jeg har nevnt så vidt tidligere, er søstersen & co kommet seg til nord.. men på en helt annen måte enn både de og jeg hadde sett for oss. De hadde litt problemer med bilen før de dro fra sør, og hadde den inne på verkstedet rett i forkant for avreisen.. og etter det jeg personlig mener var ei totalt udugelig vurdering fra verkstedets side, fant de ut at det var bare å ta bilen og kjøre de ca 130 milene nordover. Jau dæven! sier bare jeg. De var plaga fra første stund med en bil som drakk olje (14 liter i alt hit til nord) og som begynte å gå konstant i nødmodus jo lenger nord de kom. Helt håpløst.. Jeg skal ikke male for mye på verken det ene eller andre, og prøve å gjøre ei lang historie kort – men til slutt ble det sånn at Volvoen ikke takla den minste motstand av motbakke før den nekta å gå videre – og ikke lange biten unna fergeleiet på Bognes takka kar´n for seg og de måtte krype til korset og få bilberging.

Siden detta tilhørte en annen kommune kunne ikke bergingsbilen flytte bilen over fjorden, men tok den med seg tilbake til nærmeste verksted på Bognessida – etter søstersen & co hadde fått skyss ned til fergeleiet.

Så litt før klokka 2 natt til lørdag var jeg og bålmannen med hver vår bil i Lødingen og henta alle sammen og tok de med hit til gården der de fikk bruke gammelstua i helga for å komme til hektene.

I dag har søstersen ringa og grusa rundt for å finne ut av ting, og det er nok dessverre et totalt motorhavari det snakkes om her. De har fått lånt seg en bil for å komme seg til øya, men må selvfølgelig finne seg en billig bil etter hvert sånn at de kommer seg hjem igjen etter hvert. Volvoen skal jeg og bålmannen hente i mårra, så ting vil nok ordne seg etter hvert. Men jeg syns det er helt for grønnjævlig bak mål at de på verkstedet der nede på Kirkenær ga klarsignal til å bare “tut & kjør”..

 

4 kommentarer
    1. Det samme skjedde med sønn og kona da de kjørte fra Alta til Tromsø. Bilen slukte olje. De fikk sjekka det opp men om verkstedet skulle fikse alt, ble det altfor dyrt. De solgte den som delebil, og kjøpte en brukt bil. Går visst bra. Er ergerlig når sånt skjer og når de skulle på ferie.Håper det ordner seg for din søster. Klem

      1. Ja det er veldig kjedelig når sånt skjer. Og her var det ikke snakk om bare oljeforbruket..den bilen burde aldri vært sluppet ut av verkstedet med klarsignal om å kjøre opp heile landet.
        Men det ordner seg garantert for ho til slutt 🤗

    2. Noen verksteder er håpløse….! Jeg har akkurat vært gjennom en mindre hyggelig bremse-sak med mitt bobil-verksted! knurr….. håper de finner seg en bil…. ikke bare-bare! Klem 😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg