FOLK ALTSÅ…

Det er ikke ofte at jeg gidder å lage noe nummer ut av det jeg leser på nett..og jeg meiner heller ikke å prate nedsettende om byen min, for den er jeg faktisk ganske glad i – men enkelte folk, altså..
Får ikke lest hele saken, da det er en såkalt +sak ..men ut fra det Harstad Tidende skriver her – og kommentarene som er kommet i kjølvannet av artikkelen, er det her tydeligvis snakk om å forstyrre søndags- /helligdagsfreden.

Tenker at det er egentlig inne noe poeng i å legge ved link, da denna avisa opererer med flere +saker enn gratis nytt..men setter nå inn linken til selve HT likevel..som du finner ved å trykke på bildet..

En ting er nå klaginga på fysisk arbeid som foregår, med bråkete maskiner og lignende. JA!! jeg forstår utmerket at folk vil ha roa si, og tenker at selv om verden har forandret seg når det kommer til hva som er ok eller ikke, syns jeg at det faktisk bør det vurderes om det er en jobb som er nødvendig å utføre akkurat da (det skal vel godt gjøres, hvis man ser bort i fra det økonomiske i det hele) – eller om bråket kan utsettes til mandag.. Så JA!!! der er jeg enig – det kan faktisk være litt stilt i alle fall én dag i uka..

Men det som det nå ble åpnet debatt om, er hvor vidt det er ok å frese snø på søndager eller helligdager..eller om det bør åpnes for at man blir bøtelagt dersom man starter fresen..
Æ meine – hallooooo??? Man skulle faktisk ikke tru at disse folkene som mener at det ikke skal være lov til å bruke fresen før langt utpå dagen, ikke oppholder seg noe særlig i nord-Norge på vinterstid..
Det er faktisk folk som må på jobb jæklig tidlig selv om det er aldri så mye søndag – og kan risikere å måtte stå i både en time eller to for å få måkka vei for hand så de får ut bilen.. og det er slettes ikke alle som har helse til å gjøre det – som kanskje risikerer å måtte skippe jobben nettopp fordi de er innesnødd til langt på dag..
Lurer på hva de ville sagt dersom de ble ekstremt syke tidlig en søndags mårra, og ambulansen ikke kom frem fordi ingen har tatt seg bryderiet med å få vekk snøen som av og til kommer i en halvmeter og mer til om gangen?

Akk ja..folk, altså….

10 kommentarer
    1. Å fjerne snøen kan jo være livsnødvendig!!! Hjelp, sier jeg at noen henger seg opp i det. Det kan man ikke ha restriksjoner på. Snøen den kommer når den vil, om det er søndag eller ikke. Gresset gror hele sommeren, og det er et helt annet kapittel. Noen må jobbe når det skal være helgefred, og det kan vi ikke ergre oss over. Vi skal ta hensyn til hverandre, det er klart. Men snøen, den må vi få vekk!!!!Enig med deg her!

    2. Å, det der er jo bare håpløst! Som deg så er jeg veldig for å holde helligdagen og ikke bråke med ting som man ikke må. Men å fjerne snø er et must, og det er som du sier, ikke alle som klarer å måke med snømåke/skuffe. Så det der hadde jeg absolutt ikke klaget på. Her starter også traktoren å måke tidlig på morran, og han kjører jo like utenfor soverommet maange ganger. Men aldri om jeg hadde kommet på å klage på det. Er jo bare glad for at noen måker snøen! 🙂 Så, som du skjønner, veldig enig med deg! 😉 🙂

    3. helt utrolig ,nesten så jeg tror dette er en aprilspøk men det er jo bare januar ennå ,noen mennesker tenker ikke før dei klager,mon tro om dei klager på brøytebilen også ,en kan jo lure ,godt ingen her jeg bor klager ,om naboen sager ved eller drar frem fresen så er det ingen her som sier noe på det,

    4. Folk er rare 🤯 Jeg lurer nå litt på hva disse samme menneske sier når ikke kommer fra med bilen mandag morgen, for at det ikke er måkt. Eller kanskje denne artikkelen kun gjelder private som freser snø på sin gårsdplass?

      1. Ja det kan du jammen si…
        Nå fikk jeg som sagt ikke lest selve innlegget, men etter det jeg kunne se ut av kommentarene, så burde tydeligvis brøytemannskap også holde seg for gode til å være “for tidlig på´n”..

    5. Folk henger seg jo opp i så utrolig mye….. må lissom bare ha noe å klage på! Jeg mener nå iallfall at det må være lov å måke snø uansett hvilken dag det er – med fres eller ikke! Ærlig talt! For noen måneder siden var det stort oppslag i avisa her om noen som var forbanna på søppeltømmerne som vekket dem klokka halv seks om morran for å tømme søppelkassene deres…. jeg mener – halloooooo – tenk å klage på dem som fjerner avfallet ditt….. Stønn altså! 🙂

      1. Ja det er jaggu sant og visst.. men klarer liksom ikke å forstå hva som egentlig forgår inni huet på dem..
        Neimen jøssenavn, da.. ja det blir vel det neste, at det blir overfylte søppeldunker fordi folk er for fintfølende i ørene.. Makan!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg