FAEN TIL MÅRRA

Gudd maurnings folkens..en ny dag står for døra..og en ny kamp. Beklager å høres negativ ut, men det ser ut til at det er alt livet mitt dreier seg om. En evig kamp.

I dag var det trygdeutbetaling, og jeg er allerede blakk. Veit at det gjelder mange, så jeg vil prøve å forklare litt nærmere hva JEG mener med ordet blakk.

Jeg veit også at ingen har noe med min private økonomi men velger å være ærlig fordi jeg er dessverre ikke den eneste som sliter sånn som dette. Om jeg ikke er noe som helst annet, så kan jeg i alle fall være et eksempel 😉 Jeg har utbetalt ca 17500 kroner i måneden, og i følge NAV er det evig nok til å klare seg. De tar ikke hensyn til privat gjeld, og det er den som for meg er viktigst å få bukt med. Denne måneden er spesielt ille, fordi det har kommet et par ekstra regninger som til sammen utgjør ca 2000 kroner..bl.a nye bremseklosser som jeg burde hatt allerede før jeg dro fra nord sist. Jeg har nå betalt all den private gjelda for denna måneden, samt det som er kommet inn av vanlige regninger som bl.a telefonen.. men har enda noen regninger som kommer først om noen dager. Så de pengene er lagt til side, pluss penger til drivstoff for å komme meg nordover. Det alene vil koste meg over 5000 kroner. Og så har jeg lagt til side litt som jeg håper dekker den legetimen som venter på meg i nord.

Er det noen som har lyst til å gjette på hvor mye penger som er igjen på kontoen min? Til mat, evt. medisin, gass til varme, dopapir..? og ikke minst penger til drivstoff når jeg kommer til nord?

300 kroner!

Her nytter det nemlig ikke å tenke på hvor mye man har KRAV på å leve for. Livet fungerer ikke sånn. Kun knapt fra hånd til munn, null mulighet til å være sosial og ta seg en kopp kaffe ute, eller kjøpe seg noe ekstra bare fordi”vi fortjener det”. Dette er den jævlige realiteten som gjelder for meg og mange med meg. Selvfølgelig ville nok mange ha skippa å betalt den private gjelda, men sånn er ikke jeg. Ingen skal måtte lide for å ha vært snill og hjulpet meg når jeg har vært på bunnen.

Og før dere foreslår annen, billigere bil – hvor skal jeg hente penger til det? Eller foreslår å flytte og bli fastboende – tenk over hvor dyrt det faktisk er.. Da blir det nemlig Harstad/Kvæfjord og der oppe er folk fette, rape gal på boligmarkedet og kan finne på å ta 5000 for en liten hybel. Jeg vil ikke bo på hybel om jeg må bli fastboende igjen, og det syns jeg ikke er et urimelig krav.

Som jeg sa lenger opp, er heldigvis ikke alle måneder like ille som denna. Som regel har jeg såpass igjen til mat at jeg slipper å leve på kun knekkebrød og egg. Og jeg har vært veldig velsigna, for jeg har noen engler der ute som vipser meg en hundrings eller to i ny og ne… til litt kos ❤️

Men ja, denna måneden er akkurat bekynt økonomisk og jeg er faktisk blakk allerede. Det finnes garantert ei løsning der ute, jeg må bare bli kvitt den mørke skyen over hauet først… for jeg trur fremdeles at det er ei meining med alt.

Så yeppz, det har vært en faen til mårra. I tillegg er det rått, vått og temmelig kaldt inne, så jeg blir nok å komme meg på landeveien igjen snart 🤔😊

Ha en nydeligvakker torsdag folkens ❤️ og as always ligger det en ny TikTok ute HER

 

2 kommentarer
    1. Det er ikke greit når pengene ikke strekker til annet enn regninger, og det nesten ikke er igjen noe til å leve for. Ikke er det lett å komme ut av det heller. Å det å ha bil koster penger, for det er stadig noe som ryker og som MÅ fikses. Det fikk jeg erfart i går… Det er heller ikke bare å skaffe seg en ny bil heller. Håper allikevel at dagen din ikke blir så ille allikevel, masse klemmer 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg