ET SNIKENDE MØRKE

Mårn folkens.. akkurat nå sitter jeg å nyter livet så godt jeg kan, men dessverre er det noe svart og ekkelt som flyter rundt meg akkurat nå. Et snikende mørke.

Det har vært litt stille fra meg det siste døgnet – men jeg har dessverre kommet til et punkt der kropp, sjel og hode absolutt IKKE samarbeider. Jeg kjørte til jeg fant litt oppholdsvær, sånn på tur opp på Sognefjellet, og der parkerte jeg, spiste meg ei brødskive og la meg…klokka 14.30..og har mer eller mindre sovet i ett til klokka 7 i mårres. Jeg er ikke trist, lei, deppa eller oppgitt, jeg er nummen. Og av erfaring veit jeg at det er den verste “følelsen” jeg kan ha, for hakk i hæl følger likegyldigheta.. Det er et stort varsko om at jeg er ute på dypt vann mentalt, og jeg ønsker ikke gå tilbake til det stadiet.
Dette kan nok for enkelte føles som mye surk fra mi sida, men seriøst – da tenker jeg at folk får slutte å lese bloggen. Detta er livet mitt – hjemmet mitt for gudane veit hvor lenge – og jeg kjenner at tankene må få komme ut et sted.

Probmet med døra som jeg fikk hjelp til å fixe, ser veldig bra ut til nå…og jeg min arme idiot – etter å ha sjekka status etter siste, kraftige regnskyllet tillot jeg meg å senke skuldrene i to sekunder og føle oppriktig glede..
Jau dæven! I det jeg tar dassrullen med meg ut for å bruke den til det formålet den er beregna på, så “drypp”!! Der datt det en jækla vanndråpe rett i panna mi…fra plateskøyten midt i rommet.

Jeg orker ikke skrive så mye om det akkurat nå, nyoppstått som jeg er, men det er blitt en enorm lekkasje i taket, og etter at jeg prata med brorsan i går, har ting bare eskalert. For det som bare var en temmelig stygg flekk i går mårres, har nå spredt seg tvers over hele taket langs stålrøret og ned langs veggene…pluss at det har funnet veien videre til neste stålrør og viser fuktsymptomer over hele taket og ned langs veggene der også.

Ha mæ unnskyldt for å være ekstremt sliten av å kjempe for å ha et trygt sted å bo.

I dag skinner da som sagt sola..

..men selvfølgelig er det nå ikke noen annen utvei for meg enn å returnere til nord, der jeg har utstyr for å prøve å få fixa opp i galskapen. Jeg kan ikke bare løpe ut og kjøpe nytt, og pengene raser ut fra konto. De faste regningene er der, og jeg har allerede kjøpt inn småting og tang på turen, alt fra pakninger og pensler til skruer og anna stæsj, og som forventet er drivstofforbruket gått opp, og kar’n bruker nå 1,3 på mila i snitt. Matbudsjettet har selvfølgelig også endra seg, for nå er jeg tvunget til å kjøpe små pakker av både ost, melk, egg osv, fordi jeg har kun et minikjøleskap og ingen mulighet til å fryse billige varer. Heldigvis og tuse takk atter en gang til alle de nydelige folkan her som har hjulpet meg med “øremerka” penger..for får jeg beskjed om å kose meg, så gjør jeg så godt jeg kan med litt ekstra ❤️

Så valget nå er enten å kjøre kontoen helt tom og vente til den 20 i neste måned før jeg kjører nordover og dermed bruke halve utbetalinga til det…eller vende nesa gradvis mot nord og så kunne bruke litt av neste trygdeutbetaling til å investere i hjemmet mitt. Valget er egentlig enkelt, sjøl om jeg hater tanken på å dra oppover nå. Og det har ingen ting med “nykker” å gjøre..men jeg rett og slett sliter mentalt der oppe.

Så som jeg har nevnt tidligere, de som trudde at jeg nå lever drømmen, at alt er bare tut & kjør og at hele trygda kan gå til latter og lek… Vel – for å si det på godt nordnorsk: se til hælvette å ta dæ en bolle!!

Og ellers – ha en flottersfin dag alle sammen. Veit ikke hvor aktiv jeg blir her inne i dag, men skal prøøøøve å svare på kommentarer før dagen er omme 😊

10 kommentarer
    1. så kjedelig med ennå en lekasje da ,skjønner godt att det er trasigt både mentalt og annet ,det koster å kjøre hver dag ja ,det merker vi alle som kjører bil for tiden ,rekner med att når vi tar ut på veien i ferien går det noen tusenlapper kun til drivstoff ,får krysse fingrane for att goværet holder seg der nord da siden du må opp igjen og få fiksa bilen nok en gang :=) lykke til og god tur

    2. Det er nok det mest fornuftige å dra hjem å fikse problemet, sånn at det blir enda verre. Når vannet først har kommet inn, kan og gjør det stor skade som blir veldig dyr om det er ugjort. Bare skriv om det du har på hjerte, om det mørke tanker eller solskinnsdager. Det er din blogg, og den kan du fylle opp med det du vil. Har ikke folk lyst til å lese om det som er mørkt og vanskelig, ja så får de bare la være tenker. Håper dagen din ikke blir så ille allikevel, klemzy 🤗

      1. Takker, gårsdagen ble veldig bra den 😊 det ordnet det seg i første omgang, så jeg slipper å dra tilbake med en gang. Har fixa litt, og kjøpt inn til å fixe litt mer når sjansen byr seg 🥰
        Og takk for det…tenker også at jeg må legge ut det jeg vil, så får heller folk holde seg unna ❤️ Klemmerz

    3. Klart du skal få skrive om mørke tanker også, det skulle bare mangle! Det er lissom ikke måte på hva galt som skjer heller. Er det noen som helst måte å fikse det på der du er, eller? Jeg føler så med deg! Og nei – dette er hjemmet ditt og livet ditt akkurat nå, ingen lek om noen fortsatt er så tette at de tror det! Gode klemmer og mange tanker…….! <3

    4. Det er dyrt å kjøre bil, jeg har jo gått og syklet til jobb i 11 måneder snart, på grunn av at det er sykt dyrt…
      Skal man kjøre rundt mye så må man nesten ha to lønninger (altså 2 personer i en bil).. eller en tilleggsjobb tenker jeg…så ille er det..Er nok flere som sliter med det altså!
      Du får prøve å tette og så får du slå deg i ro i 3-4 uker på et bra sted.
      Klem..

      1. Visst er det dyrt…sykt dyrt. Men det visste jeg jo, og det var jo EN av grunnene til at jeg valgte å si opp, fordi jeg ikke klarte å sjonglere både husleie og bilkjøring.
        Nå har det vært planen hele tiden å finne et sted jeg kan stå lenger enn kun ei natt, men det er jaggu vanskelig å finne en flekk som ikke er okkupert av turister.. Finner jeg et sted, skal jeg nok holde meg i ro, men å stå i 3-4 uker.. Nei så godt burde du kjenne meg nå, at DET takler jeg ikke 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg