ET DØGN I MENTALT HALVMØRKE

God mårra alle sammen. Nå er det faktisk ca et døgn siden forrige innlegg her, og jeg har ignorert bloggen totalt. Trur jeg leste 2 blogger i går, og that’s it. Dagen i går foregikk nemlig stort sett i et mentalt halvmørke, og der var det ikke rom for lesing eller kommentarer. Ikke sånn å forstå at jeg satt og deppa eller hadde angst. Jeg holdt fokus på å få gjort meg helt ferdig med hybel’n min på hjul, sånn at jeg om max et par timer nå kan sette meg bak rattet og forlate detta stedet for ei stund. Og jeg følte meg totalt dø innvendig mens jeg dreiv på med jobben! Jeg har fullstendig forståelse for at det er veldig vanskelig for mange å forstå akkurat det. Å forstå hvordan jeg har det når den tomheta jeg av og til blir plaga av kommer snikende. Spesielt siden jeg tror at absolutt alle sliter med ting til tider, og da er det utrulig lett å gå i den fella og tro at den løsninga som passer for én, passer for alle. Gudane skal vite at jeg har gått i den fella sjøl mange ganger, og sagt: “jammen det er jo bare å….” Vær ærlige nå da..noen som kjenner seg igjen?

Det under her er det jeg skreiv på TikTok’n jeg posta i mårres.

Jeg har i detta døgnet mitt i mentalt halvmørke innsett en ting, og det er at jeg kommer neppe noen sinne til å kunne bli totalt friskmeldt fra ensomhet, depressive tanker og tungsinn. Men jeg kan forsøke å være snill mot meg sjøl og fokusere på det som er min beste medisin for å holde hodet mitt i sjakk. Og det er – i tillegg til å sitte bak rattet, faktisk å fortelle min historie og være 100% åpen om hvem jeg er. Fordi etter at jeg begynte å være aktiv på SoMe har jeg innsett at jeg faktisk hjelper mennesker..og det gjør meg godt. Dessverre er psykisk helse fremdeles et vanvittig tabubelagt tema, og det er sinnsykt mange som ikke våger å innrømme for omverdenen at de sliter. Som knapt nok tør å innrømme det for seg selv, fordi de er redde for å bli dømt.

Jeg har ikke tall på hvor mange PM jeg har fått på TikTok med takk fra folk som vil være anonyme, men som sier de kjenner seg igjen i de temaene jeg har opp. Som oppfordrer meg til å fortsette å ta opp disse tingene fordi det er viktig. Og jeg er fullstendig enig. Så i denna runden var det mentale halvmørket en bra ting, fordi jeg har lært enda mer om meg sjøl og hvem og hva jeg ønsker å være.

Ha en riktig fin tirsdag nå da, folkens ❤️ Her går det som vanlig i kaffe, hehe. Nå skal jeg straks rydde opp etter meg her, og ta fatt på landeveien igjen.

Og vil du se mårrabubbelet mitt på TikTok finner du det HER.

4 kommentarer
    1. Jeg vet hvordan halvmørket og helmørket kjennes. Det er godt å vite at man kommer ut av de periodene bare man holder de ut så lenge de varer.
      Ønsker deg en fin tur og lyst sinn med hybelen din 🥰

    2. Ja, alle sliter med et eller annet – men ikke alle sier det høyt (dessverre)! Jeg vet hva helt mørkt og halvt mørkt gjør med meg, og jeg har alltid vært veldig åpen om det! Ikke alle som takler det, dessverre! Nå har du kommet deg på hjul antagelig – den beste metoden for deg til å nyte! Jeg henger med i bakgrunnen her! God klem til deg <3

      1. Ja det er veldig synd at det skal være sånn 😔 Jeg veit at du veit hva alle varianter av mørket kan gjøre og jeg er veldig glad på dine vegne at du klarer å snakke om det ❤️ Hjul er nok pr i dag min beste måte for å nyte ja ☺️ Takk for at du henger med fine Margrethe 🥰 Klemz tilbake ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg