ENSOMHET

God søndag alle sammen. Her er det et nydelig mildvær for øyeblikket, og jeg krysser fingre og tær for at det fortsetter sånn siden jeg skal kjøre til byen i dag. Lover i alle fall godt når man ser på snømengden.

De fleste av dere har kanskje fått med seg at jeg har litt problemer med å trives her jeg er nå, og i dag har jeg på oppfordring lagt ut en liten TikTok om hvorfor jeg sliter så innmari med ikke bare huset etter mora mi, men dessverre heile øya. Det ble bare sånn grovt fortalt siden jeg har kun 3 minutter til rådighet, men essensen er der. Vil du se den videoen er det bare å trykke på linken.

Så..hva er det som plager meg så innmari da? Som jeg sa i videoen er det vanskelig å sette fingeren på én spesiell ting..én spesiell hendelse. Men skal jeg summere det opp i ett ord, må det bli ENSOMHET. For det er et langt liv der jeg dessverre fra barnsben av har måtte føle på det å være ensom fordi jeg har vært annerledes og et mobbeoffer. Selvfølgelig har jeg hatt venninner OG kompiser opp gjennom årene, og som jeg har sagt før har jeg og go’venninna mi kjent hverandre i snart 45 år. Men det betyr ikke at vi har vært tett innpå livet til hverandre til enhver tid. Og selvfølgelig har det vært mange gode opplevelser her på øya også. Men det jeg prøver å få frem her er at dagene i ensomhet og i “krig” mot rykter og de skadene bygdedyret har forårsaket, har vært så mange og så energikrevende at det har skapt et stort mørke i meg som dessverre gjør meg deprimert når jeg prøver å være på øya. Jeg har aldri følt at jeg og min familie har vært godtatt her på øya, og jeg veit at mora mi sleit med samme følelsen. Og om noen øyværinger føler seg tråkka på tærne nå må jeg bare beklage, men dette er mine erfaringer og mine demoner – og hvordan akkurat DU oppfatter at tingene var så har det liten betydning når JEG sitter igjen med vonde og såre erfaringer og minner.

Nå var det ikke meininga at detta skulle bli et deppe-innlegg. Jeg depper i alle fall ikke, tvert imot. Jeg synes det er greit å prøve å sette ord på hva et langt liv med både åpen og skjult mobbing faktisk har gjort med meg – og trur seriøst at det er rein medisin for sjela. Så veit du… jeg oppfordrer faktisk alle til å tørre å være åpen om vonde minner. The truth will set you free, eller no’sånt..så få det ut ❤️

Ha en flottersfin dag videre alle sammen ❤️ CU L8R

13 kommentarer
    1. det er ikke lett men jeg har en vond fortid jeg også ,jeg for min del har alikavel greid å gå videre og jeg har klart å tilgi ,det har tatt tid men det går 😃 lykke til og fin dag til deg

      1. Nå har jeg ikke sagt at jeg ikke har tilgitt og gått videre.. det jeg prøvde å si er at noen ganger går ting alt for mye i stykker til at det lar seg reparere igjen 😊 Takk for det og en riktig fin dag til deg også 😊

    2. Anbefaler deg kursene fra ESP Unique mind på det varmeste. Der lærer man seg fantastiske teknikker for blant annet å håndtere dette. God søndag til deg og lykke til hos tannlegen i morgen!

      1. Takker for tilbakemeldinga ☺️ Ser dessverre at det er en del ting med det innlegget her som ikke har kommet frem slik det var meininga, så jeg skal skrive et nytt seinere i dag som kanskje oppklarer litt ☺️

    3. Hvorfor skal unger/ungdommer være så stygge med hverandre, og dessverre er ikke det noe nytt fenomen som skjer i dag. Det er så vondt å lese den hensynsløse mobbingen, som stiller deg utfor. På et lite sted er det ikke så lett å komme vekk fra det heller. Jeg har alltid vært stor eller tjukk (som vi egentlig ikke skal bruke lenger), men så glad for at jeg aldri har blitt mobbet for det. Håper kjøreturen gjør deg godt, og du får en fin søndag, masse klemmer 🤗

      1. Ja man kan undres 🤔 Disse hendelsene er jo i fortid og dessverre ser det ut til at det innlegget her ble litt feil presentert, så jeg skal skrive et nytt seinere. ☺️
        Takk for det 🥰 dagen har vært god den.

    4. Trist å høre, men jeg tror jeg skjønner litt hvorfor du har denne følelsen. Jeg har opplevd noe lignende. Utenforskap i et lite samfunn. Det er ikke godt. Sender varme tanker ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg