EN TANKEFULL MÅRRA

I dag har jeg stått opp to ganger, hehe. Og begge gangene endte opp med meg og et hode stappfullt av tanker. Først våkna jeg rundt halv 7 og var bare trist. Gudane veit hvorfor, men de av dere som har fulgt meg ei stund veit at jeg får sånne mårraer av og til. Så jeg tusla meg på badet og deretter inn under dyna igjen. Og klarte faktisk å sovne igjen i et par timer.

Så andre gangen jeg sto opp var det meste av tristheta borte, men hodet var proppfullt av tanker.

For hva nå? I dag skal jeg dra fra guttungen og etter at jeg i ettermiddag har vært på et årlig etegilde som “fredagsdate”vennina mi har, er det liksom null og niks som venter meg. I utgangspunktet var det meininga at jeg måtte være her i nord til trygdeutbetalinga i siste halvdel av januar, fordi økonomien er som den er. Men HELDIGVIS gikk det ikke så mye før jul som jeg frykta, da jeg hadde vett nok til å kjøpe det meste av julegaver i høst, og resten er kjøpt for at folk skal få ei lita oppmerksomhet – ikke etter pris og finest mulig. I tillegg har jeg enda litt igjen av penger som er blitt vipsa meg til julekos og sånt, så for å gjøre ei lang historie kort: Jeg kommer IKKE til å sitte nedsnødd i nord i en måned til. For nå når jula er over, har jeg absolutt ingen ting å gjøre her. Alle har nok med seg og sine, og sjøl om jeg har tilbudet om å feire nyttårsaften sammen med et gjeng, har jeg takka nei. For det er nettopp det. DE er en gjeng jeg aldri har vært en naturlig del av, så det vil bli ekstremt kleint for meg å sitte der og føle meg som det berømte 5te hjulet.

Og selv om jeg hadde holdt meg i området til vi bikka nyåret..hva da? Jeg har som sagt ingen ting å gjøre her på denna tida av året. Jeg hater større mengder av snø, og sjøl om jeg har trugene mine veit jeg at de blir ikke brukt opp på noe fjell. En og annen liten skautur, ja.. men jeg er totalt avskåret fra å komme meg på fjellet. Så det som gjenstår da er å sitte og glo i veggen og kjøre litt i ring hver dag for å lade fritidsbatteriet. Takk, men nei takk!

Så ja, en veldig tankefull mårra her. Men nå skal jeg rive meg laus fra sjølmedlidenheta og få i meg litt seeein frokost.

Ha en nydeligvakker andredag da folkens ❤️ CU L8R

Og yeppz, ligger litt mårrabubbel ute på TikTok HER

12 kommentarer
    1. Det er fint å reflektere litt og ikke minst viktig å takke nei til ting man ikke føler for. Synes du skal gjøre det som blir det beste for deg jeg. Kjenn skikkelig etter, hva er det første som popper opp i hodet ditt? Hvor vil du kjøre videre med bilen din? Du er jo fri og har så mange muligheter, og tenk på alle de flotte naturbildene du kan ta på din vei og dele med oss. Så har du jo fått den flotte kaffikoppen som du kan stoppe og fylle opp underveis! Ha en fin dag 🙂

      1. Ja ikke sant 😊 Er faktisk blitt veldig flink til å takke nei til det som jeg føler ikke er bra for meg.
        Ellers blir jeg nok å gjøre som jeg pleier med tanke på hvor ferden går videre… jeg bestemmer meg for hvert kryss eller rundkjøring jeg kommer til, hehe😉 Det er definitivt det beste med å leve som jeg gjør 🥰
        Takker ☺️ og en fortsatt fin dag til deg.

        1. Så fint å høre! Gleder meg til å følge deg videre på ferden og det som er best for deg 🙂

    2. Du får sette snuten sørover mot søstersen din. Her skal jeg love det er bare regn og ikke stort med snø akkurat i dag i alle fall. I morgen meldt SOL 🙂 Dra til “syden” 😀

    3. Er du ikke glad i snøen, er det bare å komme nedover hit for nå regner det som bare den å snøen minker raskt. Syntes det er lett å bli litt tankefull på denne tiden året selv, men hittil har mine holdt seg unna. Det håper jeg dine også gjør. Ha en fortsatt fin 2 juledag, klem 🤗

    4. Hei på deg 🙂 Gode vibber sendes deg fra Trøndelag! 🥰 Sikkert ingen trøst akkurat, men jeg har stått opp flere ganger i dag. Og snart skal jeg innta horisontalen igjen. Lading må til etter masse juletrivsel. Håper du kommer deg sørover akkurat når du her tenkt det! Klem 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg