EN RAR DAG

Heisann i kveldinga. Fant ut at jeg skulle surre meg innom her en liten tur til før jeg køyer for godt. Kan ikke si annet enn at det har vært en rar dag i dag. Jeg har faktisk ikke vært utafor døra og har bokstavelig talt tilbrakt mesteparten av tida i horisontalen i senga.

Det vil si på sofa, for som jeg har nevnt tidligere bruker jeg kun stua, kjøkkenet og badet. Alt av rom ellers er degradert til boder og avstengt for å spare strøm. Jeg har sovet mer enn jeg kan huske at jeg har gjort på lenge, men kjenner at det blir nok tidlig kveld og her likevel.

Tannverken har kommet og gått, men med god hjelp av smertestillende har jeg jevnt over klart å ignorere den.

Det jeg ikke har klart å ignorere er alle tankene som popper opp så snart jeg er våken. Derfor har jeg brukt nesten all den våkne tida mi til å lese. Men bare nesten.. For litt tenking har det blitt. Jeg har litt problemer med å skjønne at jeg har vært her i under ei uke bare. Det føles seriøst ut som ukevis. Det er så stille her at minutter, timer og dager flyter sammen og jeg klarer ikke skille de fra hverandre. Det føles som om jeg befinne meg alene i verden, og den følelsen er ikke god å begynne å gruble over.

Men nå er denna rare dagen snart over. Har satt på rolig bakgrunnsmusikk for å ha litt lyd med meg inn i natta. Det er dessverre blitt sånn nå, at når kvelden kommer må jeg ha på lyd for å klare å sove. Og lys.. Er ikke mørkeredd i ordets rette betydning – det er mørket i meg sjøl jeg ikke orker. Men det gidder jeg ikke snakk om i dag.

Ha en riktig fin kveld videre alle sammen ❤️ og ei god natt etter hvert.

18 kommentarer

Siste innlegg