EN HJERNE I VINTERDVALE

Fyttikatta, liksom.. i dag er jeg så trøtt i trynet at jeg nesten sitter å hangler ved bordet..og jeg er i gang med kopp nummer 3 av mårrakaffen..

Fatter faktisk ikke hva som har skjedd i natt – for jeg sovna rimelig kjapt når jeg la meg rundt 22.,og våkna ikke før nærmere 6.. Greit nok, jeg var våken én gang i 3-tia, men likevel.. og jeg PRØVDE virkelig å ligge lenger i håp om å sovne – men DA var hjernen totalt innstilt på å løse verdensproblemer på løpende bånd.. mens nå, virker det som den har gått i vinterdvale.. (forbaska tuilling!!)

Kanskje ikke så rart, for det var ikke mye koselig å titte ut av vinduet i dag heller, og se at det var kommet enda mer snø.

Så akkurat NÅ har jeg ikke stort andre planer for dagen enn å få skremt såpass liv i hauet at jeg klarer å stå han av. For jeg veit at å gå å legge seg igjen, fungerer ikke. Jeg er dessverre av de som aldri klarer å sove på dagtid, uansett hvor trøtt jeg er. Det er nemlig som om at det sekundet jeg lukker øynene, er det en bryter som blir slått på – og så kommer alt av tanker – både positive og negative – flommende over meg.. og det er absolutt ikke noe jeg gidder å utsette meg sjøl for. Da er det bedre å peise på med koffein og satse på at hjelpa er underveis..

 

9 kommentarer
    1. Ja jeg er også litt slik… får ikke sove på dagtid…
      Håper du får en god nok dag <3
      Og den snøen … ja nå har det ikke kommet mer snø her, men det er minusgrader :- ) Man skal ikke kimse av mars 😀

      God bedring til deg! klem

      1. Litt godt å høre at vi er flere, for den der “det er jo bare å legge seg ned og lukke øynene, så sovner du garantert” fungerer over hode ikke på meg…
        Takker så mye for det, jeg skal nok klare å gjøre dagen god ❤
        Og det er helt sant – mars kan være “skummel”..
        Takker 😊 Og håper at du får en riktig fin dag 🥰 Klemz

    2. Hjernen er litt ullen her også, og det kommer av at jeg faktisk har sovet i over 8 timer i natt. Både hjernen og kroppen har fått sjokk, for de er ikke vant til så mye søvn… Kaffe pleier å hjelpe når jeg er trøtt, men ikke i dag dessverre.
      Håper du får en fin dag allikevel 🥰

    3. Håper du er bedre nå og hjernen fungerer bra og du har fått i deg dine kopper med kaffe….sent å kommentere dette..men har først tid nå. Klem..

    4. Føler at hodet er litt i dvale om dagen jeg også. Jeg liker ikke denne klokkesnuinga. Men det går bedre nå, så snart har nok min hjerne i hvert fall våknet av dvalen. Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg