EI SOLID TUGGA AV DET SURE EPLET

Noen ganger klarer til og med jeg å skjønne at å bite i det såkalte sure eplet, faktisk kan være et nødvendig onde.. Og lurer du på hva i alle dager jeg tøver med nå, så følg med – følg med..
I mårres våkna jeg til regn…litt dumt, da jeg hadde tenkt meg på fjelltur rett i nærheten av der jeg sto parkert i natt. Men én ting er å få tørka klær i bilen når de er som etter gårsdagens tur – lett fuktig…men jeg gidder ikke engang tenke på hvordan jeg skal få tørr bukse, jakke og ikke minst sko – så takk, men nei takk..fjellet fikk vente.
I stedet hadde jeg meg en laaaang, sløv mårra under dyna – med kaffe på senga og – tross tåke og regn, en nydelig utsikt 🤩

Etter hvert kom jeg meg nå i siget, mens regnet øste ned..men måtte ta meg et lite stopp på Sennalandet og knipse et par bilder likevel.

Dessverre lar ikke kroppen min meg få lov til å holde meg i ro særlig lenge, før den begynner å trøble..så da jeg hadde passert Indre Billefjord, så jeg plutselig et skilt som lovet ei severdighet.. Trollholmsund.

Og jeg dit for å undersøke hva det dreide seg om!
Joooo..masse kule “troll” av stein, bare litt over en kilometer unna 🤩 Ok, da fikk regn være regn, og til søttens med våte klær – det der ville jeg se. Jeg blir å lage et eget innlegg om dette etter hvert, som kommer under “severdigheter” – men her er en liten snikkikk på trollene.

Temmelig blaut fra topp til tå, kom jeg meg tilbake til bilen og fikk skifta til tørre klær – og så var det tid for litt kaffe og mat før jeg surra videre.
Etter å ha passert Lakselv i retning Børselvfjellet, var det gått over til mer duskregn..så jeg bestemte jeg meg for å ta et lite stopp til, og traske opp til Silfar Canyon – som heller ikke var SÅ langt unna i gangavstand..
Nå var jo turskoene mine søkkblaut etter trolljakta – men for å spare joggeskoene, var det bare å knyte på seg “bassengene”, hive på seg den temmelige fuktige jakka, og traske av sted.
Dette kommer i et eget innlegg – men jeg legger ved et par smakebiter nå også, for jeg meiner – duuuuh for et sted 🤩


Jeg var temmelig lykkelig over å ha kommet meg ut og i bevegelse – men bakerst i hodet mitt begynte småbekymringer å kværne.

Jeg har som sagt ikke noen mulighet til å få tørka klær og sko her – det er tross alt en liten bil i den store sammenhengen..og nå var alt av uteklær vått. Inkludert den ulltrøya jeg har på meg om nettene, for ikke å fryse forderva. Jeg eier nemlig kun 2 stykker – og måtte jo bytte til tørt etter første turen.
Så nå begynte jeg altså å gruble som bare fy… Kjørte opp på Børselvfjellet og spiste middag, mens regnet bokstavelig talt dundra i biltaket og tankene gikk på høygir. Etter å ha sjekka alle mulige vær-apper, innså jeg at det kommer ikke til å bli mirakuløst bedre de nærmeste dagene – og for meg å være ute på kosetur – og være “innelåst” i bilen i høljeregn i flere dager, uten engang å kunne reise meg opp og strekke meg..eller gå på do uten å bli våt – nei det takler hverken kroppen eller hauet. Og OM jeg skulle være så heldig å få en dag med kanonvær – er fremdeles sko og annet tøy så vått at det nok tar et par dager bare å få tørka det..

Så ja, jeg innså at det jeg BURDE gjøre, var å snu. ..og nei, det er ikke meldt godt vær hjemme heller – men der kan jeg i det minste komme meg ut på korte eller lengre dagsturer – bli våt – og så kan jeg dra hjem og tørke klærne mine innomhus, før jeg fyker ut igjen.
Det var en jækla kjip tanke, for jeg hadde gleda meg såååå innmari til dette – og jeg måtte til og med ringe søstersen for å få litt moralsk støtte 🙈 men ga til slutt opp, og tok meg ei solid tugga av det der sure eple – og nå er jeg og samegutten på tur hjemover igjen.. Blargh!!

4 kommentarer
    1. Æsj så kjedelig! Hersens vær altså! Det der er virkelig å bite i det sure eplet! Ellers – kjempekule troll da……. og gleder meg til å se mer om den canyonen! Klemmer <3

      1. Ja det er bare rett og slett trist at det skal være sånn..men, været kan man dessverre ikke bestemme over..
        Men såååå glad for at jeg tross alt har fått med meg så mye likevel 😊 Klemz ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg