DRITTKJEDELIG..?

Beklager å si det, men i mitt hode blir disse innleggene mine bare verre og verre. Jeg har selvfølgelig vært hos brorsan og jobba med camper´n i dag også – og da jeg kjørte hjem til venninna mi nå i ettermiddag, ble jeg sittende å tenke på hvordan det har vært med bloggen min de siste ukene. Og konklusjonene er: Drittkjedelig!!

Selvfølgelig, men dessverre må det bli sånn, da jeg har absolutt null energi å spa opp for å rase rundt og gjøre en masse andre, kule ting å blogge om i tillegg til bygginga. Joda, litt har det blitt – men djiiiiizess & alle smånissan – jeg kjede til og meg meg sjøl halvveis til døde for tida.

Så – mer kjedelig info følger nå:
I dag har jeg ikke fått gjort så veldig mye annet enn å male på et nytt strøk med topcoat over hele bygget – unntatt døra som skal være trefarget. Og for at den ikke skal trekke vann og bli ødelagt, må den smøres med X antall lag med polyester. Veit ikke hvor mye erfaring dere lesere har med det, men det er da et to-komponent stoff som blir steike hardt og vanntett. Det samme er topcoat´en.
To-komponent betyr bare rett og slett at det er to atskilte komponenter som skal reagere med hverandre, og som derfor først må blandes like før produktet skal brukes. I dette tilfellet med polyesteret må jeg blande inn herder like før jeg begynner å male.. og da det er veldig små mengder som skal brukes – ca.2 ml/ dl, var jeg på apoteket og fikk meg ei sprøyte for å være sikker på at jeg fikk rett mengde herder.

Det er nemlig et stoff som tørker/stivner veldig raskt, så det er ikke smart å blande alt for mye om gangen.

Ellers har både jeg og brorsan drevet med litt småpusking for å klargjøre ting som vi ikke får på plass før siste malingsstrøkene er tørka skikkelig – sånn ca. i mårra.

Så det har med andre ord vært en veldig rolig dag.. men timene gikk likevel. Og før jeg dro, var jeg så heldig at brorsan bydde på 1.pinsedagsmiddag som han hadde mekka i hop 🤩

Jupp.. ikke mye spennende innlegg, akkurat – men det er nå som det er akkurat i disse dager.

8 kommentarer
    1. synes det er spennende å følge prosjektet ditt ,husker min far og bestefar bygde hus på en glasfiberbåt ,og det skulle også være tett og trengte mange strøk :=) ting tar tid men sluttresultatet blir bra ,og så får du virkelig en camper du kan hygge deg i

    2. Kjekt å følge med på prosjektet ditt, synes nå jeg.😊Polyesterlukta minner meg om lukta på verkstedet der pappa jobbet når jeg var lita. Der luktet det slik hele tiden. Godt å høre at det går fremover.😊👍🏻

    3. Det er spennende nok for meg dette altså – gøy å høre åssen det går med prosjektet! Og det er mye god mat, så jeg blir sulten som en ulv… hihi… 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg