DO-TID & MULTITASKING

Gudd maurnings folkens ❤️ Da er det jammen søndag igjen. Jeg har heldigvis begynt å sove til rundt 6 nå, og det er fantastisk deilig. Men selvfølgelig måtte jeg opp ikke så alt for lenge etter, for da var det do-tid. I mørket..

Og apropos det..da jeg spurte i går om det var noen som gjetta hva mer enn turgåing i mørket jeg ikke syns noe om på denna tida av året, troooor jeg at det ble en liten misforståelse. Flere svarte nemlig hva som kunne oppfattes som noe å grue seg til i mørket. Men sjøl om det å labbe rundt i mørket med lommelykta for å finne igjen doen man leita seg ut mens det var lyst er lite koselig til tider, var det snø og kulde jeg sikta til. Det hører ubønnhørlig med til denna tida av året, sjøl om snøen heldigvis enda lar vente på seg.

Så var det multitaskinga da..sjøl om jeg er ganske enig i at det er et ord som er misvisende, er det et ord jeg likevel bruker. Nå er ikke dagens multitasking relatert til do-besøket, sjøl om det faktisk er reine yogaøvelsen man bedriver mens man gjør sitt fornødne, hehe.

Nei i dag gikk multitaskinga ut på å koke egg og poteter sammen.

Jeg eter jo sykt mye egg, og syns det er veldig greit å koke opp et lite lager så jeg slipper å gjøre det hver dag. Det samme gjelder når jeg har poteter. Jeg syns det er kjekt å koke mange av de også, så jeg har over flere dager..og da er multitasking genialt, for jeg sparer både vann og gass – og får varma opp hjemmet mitt i tillegg.

Nå er det straks frokosttid her – så ha en flottersfin dag alle sammen ❤️ og så ligger det en ny mårra-tok HER

4 kommentarer
    1. God søndag formiddag 🥰 Det å gå på do nå når det er kaldere og snar også snøen fyker rundt baken, er ikke bare bare. For meg hadde det ikke gått uansett, for jeg klarer jo ikke lenger å sitte på huk. Smart å multitaske på den måten. Håper du får en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    2. God ettermiddag 😊 Det er jo sant, da..og anser meg sjøl for utrulig heldig som fremdeles har en fleksibel kropp.
      Jupp, multitasking må til 😉😊 En riktig fin dag videre til deg 🥰 Klemz

    3. Blir kaldt med do-tid på vinteren, ja….! Da mååå man lissom være superrask! Ellers syns jeg også det er smart f.eks. å koke mange poteter av gangen – det pleier jeg også å gjøre nemlig…! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg