DET VAR DETTA KLIPPEKORTET, DA ..

Jada, enkelte ting endrer seg aldri – og jeg har fremdeles klippekort på NAF…blargh!!

Dette er IKKE et surkeinnlegg, jeg bare rett og slett sitter her – på parkeringsplassen foran et verksted og holder på å kjede rævva av meg – og tenkte at jeg skulle komme med ei ny oppdatering, sjøl om det ikke er ei uke siden sist.

Først av alt – ja – samegutten har streika totalt!! Kom gjennom ei rundkjøring i retning Voss, og plutselig slutta kar’n totalt å høre etter når jeg prøvde å gire. Han bare rusa med motoren, uansett hvilket gir jeg prøvde. Heldigvis hadde vi såpass stor fart, at vi trilla godt utenfor hvitstripa på veien før det var totalt stopp. Så da var det bare å trykke på speed-dial’en da, og få hjelp med utysket.. Kar’n som kom, hadde grei peiling, og etter at han hadde undersøkt både over og under bilen, måtte jeg dessverre bare innse at det nok er klutchen, for så å la meg frakte til nærmeste billigverksted – og håpe at jeg kan stå parkert her til jeg får råd å reparere doningen – sånn i 2030 😂

Men ellers, da? Joda, har ingenting å klage på. Surra meg jo fra søstersen på søndag, og har kosa meg masse&masse.

Hadde en fantastisk utsikt første natta, et eller annet sted mellom Jessheim og Hønefoss.

Mandag, altså i går var det bare stor kosefaktor på Yours Truly. Fikk bl.a med litt nyplukka rips og rester av sjokoladekaka som ble laga til bursdagen til minien. Den var uten sjokoladetrekk, men det fiksa jeg lett med litt Protinella sjokoladepålegg..og rips til pynt. Nyyydelig 🤩

Ellers har jeg hatt stopp både hist og her, sjøl om jeg ikke har tatt bilder over alt.

Akkurat dette er Jutlamannen..eller no’ sånt..

Og i dag surra jeg meg over Aurlandsfjellet, og tok meg en liten fjelltur på en times tid før jeg surra meg ned igjen.

Først et lite pustestopp..

..og et til.

Før jeg kursa meg oppover i veldig lettgått terreng.

Er litt av breen Blåskavlen som synes her.

Mange fristende topper – men akkurat den der får være til en annen gang.

Og så ble det et lite glimt av Aurlandsfjorden etter hvert – men IKKE fra det derre populære utkikkspunktet som var totalt overbefolka da jeg passerte..

Og detta var det siste jeg tok – på en eller annen rasteplass – før jeg da stranda her.

Juppziyeppz og dett var dett 😊 Ha en flottersfin kveld videre alle sammen.

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Aurlandsfjellet og rundt der er bare lekkert 🙂

      Nei huff og hoff og drit og lort… 🙁 :-/ Så trasig det skal være da!!! Du er totalt avhengig av Samegutten din 🙁 Hva skal man si… dette blir jo dyrt 🙁 klem

    2. Lekre bilder, Helene – men du, nå får det jammen være nok…. du er under en skikkelig uheldig stjerne! Jeg får lyst til å hylgrine på dine vegne! Gode klemmer <3

    3. Herlige bilder fra den flotte norske naturen våres 🥰
      Jeg så jo på TikTok at bilen ikke ville mer, og ble oppriktig lei meg på dine vegne.
      Mange varme trøsteklemmer 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg