DET ER NOK OVER NÅ

God formiddag og god tirsdag alle sammen. Som dere veit har jeg slitt lenge-lenge med bloggen, og nå har jeg atter en gang gått over et døgn uten et eneste innlegg. Jeg åpner laptop´en, men så blir jeg bare sittende å glo på det tomme feltet uten og klare å få ned et eneste, fornuftig ord.

Så jeg trur faktisk jeg sier at det er over nå. I allefall for denne gang. Jeg har jo trukket meg vekk fra blogginga i kortere og lengre perioder tidligere, så om dette blir enda en pause eller om jeg slutter totalt veit jeg ikke svaret på sjøl engang. Jeg har virkelig prøvd å holde liv i bloggen fordi jeg veit at det er noen stykker her inne som ikke er på andre SoMe, men dessverre – jeg er for tom i tenkeboksen til å klare å engasjere meg sjøl til å legge ut noe. Det vil si jeg har mye å SI, men jeg klarer ikke å få det ned i form av det skrevne ord. Og å sitte å gjenta meg sjøl hver dag – eller annen hver dag med innlegg basert på mat eller hobby, nei det er definitiv ikke meg. Jeg har kjent på det at jeg blir faktisk lettere deprimert av tanken på å skulle tvinge frem ord her inne, om temaer som jeg sjøl ikke har noen dyptgående interesse av. Joda, jeg liker i utgangspunktet å kokkelere & bake, men pr i dag lager jeg mat og spiser kun fordi jeg MÅ.. og jeg gjør håndarbeid fordi det er en koselig hobby når jeg ikke har noe annet å foreta meg, men jeg orker ikke lage den hobbyen om til en blogg..om dere skjønner hvor jeg vil hen.

I ærlighetas navn så er jeg stadig mindre og mindre på alle SoMe. Fjæsboka bruker jeg kun til å poste blogginnlegg og dele videre et og annet innlegg med temaer jeg syns er viktige. Instagram går i rykk og napp, og er mest brukt når jeg er ute i frisk luft. Snap er blitt veldig underprioritert og jeg trur faktisk jeg kommer til å legge den også totalt på is etter hvert. Så da gjenstår bare TikTok hvor jeg er innom hver mårra, og en sjelden gang ellers dersom jeg har noe jeg ønsker å formidle. Jeg er nemlig drittlei alt som heter SoMe akkurat nå. For meg er alle disse kanalene bare blitt en kilde til hauverk – bokstavelig talt, fordi jeg føler jeg blir “bombardert” med så utrulig mye negativ bullshit at jeg blir fysisk dårlig av det.

Jeg er fremdeles i ei “boble” der jeg har bortimot null interesse av å omgås mennesker. Og jeg er fremdeles i tenkeboksen angående framtida mi. Hvordan ting vil bli med tanke på blogging den dagen jeg klarer å lande på en avgjørelse – ja det gjenstår å se. Hvem vet, kanskje jeg ender på et nytt liv som gjør meg inspirert til å få skrivegleden tilbake? Det samme gjelder det når det kommer til turene mine. Kanskje jeg får lysta tilbake til å blogge når det blir vår i bakkene og jeg forhåpentligvis kommer meg ut på veien igjen. Jeg vil liksom mye heller ha en tur/reiseblogg enn en mat og/eller hobbyblogg. Ingenting vondt om dere som har det, altså – men det er da ikke noe for meg.

Under følger noen få bilder jeg har plukka ut fra mange år tilbake og frem til september i fjor, da jeg var på min siste loffe-rundt-i-landet tur..
SAVN!

Så folkens, med fare for å gjenta meg sjøl – det er nok over for bloggen min nå.. så får heller tida vise hva som skjer videre. Og til dere som syns det er trist at jeg blir borte, så har jeg posta nesten 3000 innlegg her inne de siste (straks) 7 årene som det er fullt mulig å lese og kose seg med om dere ønsker det.

Her er det aller første innlegget jeg posta da jeg starta denna bloggen 19. mars 2017.
Meg + King Blaze = ZoeticWorld
“Kongekrabba” mi er jo borte nå da..dessverre, men jeg elsker han Anti, den bilen jeg har i dag – og livsstilen og den personen jeg var da..ja det har egentlig ikke endra seg så innmari mye. Jeg trur bare jeg har glemt litt av hvem jeg egentlig er. For som jeg avslutta mitt aller første innlegg med å si: “Målet med zoeticworld – som betyr noe slikt som den levende, vitale verden – er å dele med dere så mye jeg kan fra disse periodene mine. Både når jeg stryker “gatelangs” gjennom landet – men også fra alle turene mine i skog og mark..og håper den kan bli til glede og inspirasjon”

Ha en riktig flottersfin dag alle sammen og ta vare på dere sjøl nå da ❤️

 

8 kommentarer
    1. Takk for alt du har delt, både tekst og flotte bilder. Det kommer alltid til et punkt til man blir ganske lei av SoMe. Slutte eller ta pause, det er bare du som bestemmer det.Lykke til med valget, og husk at det er du som skal ha det bra. Klem

    2. Høres ut som du trenger en lang pause, og luft under vingene, til du finner tilbake til deg selv og det som gir deg glede. Lykke til med valgene. Jeg stikker innom deg på TikTok nå og da. ❤️

    3. Hmmm – mange fine bilder fra gode turer, vennen! Jeg kommer til å savne deg her inne, men jeg forstår bare så altfor godt at det er pyton nå! Sender deg melding i ny og ne, jeg! Vi holder kontakten! God klem <3

    4. Ønsker deg masse lykke til med hva enn du finner på ❤️
      Jeg sliter litt med alt på SoMe jeg også for tida. Det får bli som det blir tenker jeg.

    5. Det er ikke nødvendigvis innleggene vi savner , det er DEG skjønner du vel 🥰 Når du forsvinner. Så jeg håper selvsagt du dukker opp igjen ❤️

    6. Når det blir vanskelig å finne ordene til å lage innlegg, er det like greit å ta seg en pause eller også slutte helt om man føler for det. Du blir jo savnet vettu 😉 Håper du får en fin kveld, klemsi 🤗

    7. Håper som de andre, at du dukker opp igjen. Man trenger ikke legge ut de digre innleggene, men det er fint å vite at du er her. Klem fra meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg