DESSVERRE MER DÅRLIG NYTT

Jada folkens, dessverre har jeg mer dårlig nytt å komme med.

Husker dere at jeg sov i telt for et par netter siden? Hovedgrunnen for at jeg sover i telt er jo for at jeg rett og slett elsker det livet. Men denne gangen var det en annen grunn også..jeg nemlig ville unngå å sove i osen etter parafinovnen som hadde stått på hele dagen. For dessverre viser det seg nå – etter å ha testa den ut i ei uke – at jeg reagerer på parafin.

Jeg merka det allerede etter første natta, da jeg våkna med haupina. Tenkte ikke så mye over det da, for sjøl om jeg har vært kvitt hauverk i mange måneder (etter at jeg flytta ut fra Eineberggata) så kan jo ting skje. Men haupina forsvant ikke, og etter hvert begynte jeg å få svie i både i øynene og halsen. Da jeg så hadde det døgnet da jeg møtte alle disse nye vennene mine, ble det ikke fyrt med parafin fordi jeg sto kobla på strøm om natta. Og den mårraen etter var hauverken borte. Bare for å komme tilbake utpå ettermiddagen når jeg fyra opp ovnen igjen.

Den natta da jeg valgte å sove i telt fordi både stedet og været var på min side, hadde jeg fyrt med parafin hele dagen for å prøve å tørke opp litt etter alle lekkasjene. Og veit dere hva? Den dagen klarte jeg å sitte inne i varmen maks 10 minutter før haupina gjorde sitt ytterste for å sprenge topplokket mitt, og kløa i øyne og hals tvang meg ut igjen. Prøvde å ha døra åpen, noe som hjalp litt.. men jeg kan jo ikke sitte med åpen dør i all slags vær – blir ikke mye varme av det.

Så dessverre…der forsvant den muligheta også. Og i tilfelle noen lurer så har jeg ikke mindre enn 3 lufteventiler på mine 5,5 kvadrat, men det er rett og slett ikke nok.

Har bublebæbla litt om detta på TikTok også (sjokk? NOT!) Og den videoen kan du se HER

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg