DEN STORE ROTEDAGEN

Nå KUNNE det jo kanskje stått RYDDEDAGEN…meeen..nei..for sannheta er at etter jeg la ut gårsdagens innlegg – ble den “ikkje stresse” dagen min omgjort til bare rot, hehe

Etter å ha gått i ring på stuegulvet i noe som virket som flere evigheter, med vurderinger att og frem og i mente om hvor vidt jeg skulle kjøre meg en tur ut – og HVOR..for det kan faktisk bli temmelig kjedelig å kjøre i ring rundt på de samme plassene hver dag..så var det plutselig tid for litt lunsj…og såååå var jeg akkurat like langt. Og da fikk jeg den geniale idéen min om å rydde litt. Så jeg starta med å hente frem alt av rester etter garn snille venner har donert til meg det siste året..og tømte hele bøtteballetten ut på gulvet.

For her skulle det sorteres og kategoriseres og… ja.. Det var det.. for ikke så alt for langt nede i haugen, begynte kaffetørsten å melde seg. Og den lar seg ikke ignorere..så da ble det mekking av en kopp rykende fersk pulverkaffe..for det syns æ at æ fortjente..det tar jo på med all den tenkinga..

Men så..ja ikke veit jeg, men plutselig virka den enorme lo-haugen på gulvet ekstremt kjedelig..så næh..dette gidder jeg i hvertfall IKKE..og trødde alt sammen hulter til bulter i poser igjen – og tilbake i “ut-av-synet-ut-av-sinn” boden.

Ny traving i ring – hva nååå da? Jooo..klesskapet trengs ei solid opprydding.. ja.. og kom så langt at jeg fikk røska to hyller med klær ut av skapet og slengt de på senga..så fant jeg ut at jeg skulle vaske inni skapene etter hvert som jeg tømte de..så frem med vaskebøtte og støvsuger..for  ALLE veit jo hvor mye det kan støve av sånne kleshauger.

Joda..2 timer og 3 kaffekopper seinere, var jeg ikke kommet noe særlig lengre – for underveis dukka det nå opp meldinger som skulle svares på..den før nevnte kaffetørsten..mattrollet som atter en gang måtte stoppes kjeften på..hmm..så..for å gjøre ei lang historie kort, jeg stappa både klær og vaskeutstyr temmelig urørt på plass igjen – og endte opp med å plassere bakenden i sofa og stappe nesa ned i boka jeg holder på meg.
Og hey – det var tross alt blitt laaangt på ettermiddagen no – så da er det LOV å sette sæ ned og slappe av, etter en lang dag med slit..puh!! 😁

6 kommentarer
    1. Jeg hadde en dag for noen uker siden hvor jeg ryddet i mitt garnlager. Jeg har et helt dobbeltskap fullt av garn. Det var så herlig etter det var gjort. Så har jeg også bestemt at jeg skulle strikke i alle fall 4 prosjekter ferdig før jeg gikk til anskaffelse av nytt garn. Men etter å ha strikket de 4 prosjektene, små og store, så synes det ikke at jeg har forsynt meg av garnlageret i det hele tatt. Så nå har jeg utvidet til 10 prosjekter. Og det er like så greit, for garn er dyrt, og pengene strømmer ikke akkurat inn. Så her blir det laget både fine plagg til meg, og kjekke julegaver.
      Klesskapene sliter jeg litt med selv. Men har fått ryddet i alle fall en hylle….for over en uke siden. Der stoppet det prosjektet. Så jo, det er fint å hvile etter en lang dag hvor man nesten kom seg i gang ♥
      Kanskje jeg ble litt inspirert nå etter å ha lest hos deg. Må jammen ta en kikk i skapene mine igjen 😉
      Lykke til med prosjektene ♥♥

      1. Du verden, ja da har i alle fall du vært flink med den garnryddinga 👏 Og smart det der, å nekte seg selv å skaffe nytt, før man har brukt opp av det man har 😊 Må si takk for det ❤️ Og håper den inspirasjonen holdt litt lenger enn det min gjorde 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg