DEN NYE PLANEN

Som jeg ha snakka litt om tidligere har jeg jobba veldig for å klare å legge en plan som kan berge camper´n (og meg) gjennom vinteren.

Selvfølgelig hadde det ideelle vært å revet ned alt av innerplater for å sjekke eventuell sopp på baksida, og så fått behandla både innerplater og ytterplater på innsida, samt lagt en eller annen form for fuktsperring. Men det har jeg ikke noen mulighet til nå i vinter sånn reint økonomisk, og får ta det opp til vurdering igjen til våren – dersom det ser ut til at bygget kan berges.

Men nå har jeg vært heldig og fått sponsa noen kroner som skal gå til hjemmet mitt, så en plan har jeg kommet opp med..og den er som følger:
Jeg skal starte med å bruke noen dager på å få tørka opp alt av fukt innvendig. Deretter skal jeg investere i Tec7 e.l., og vannbasert oljemaling, for så å gå over absolutt alt av plateskjøter med tetningsmiddel og deretter male hele bygget innvendig. Det er malt fra før, men ikke med oljemaling.

Og så…når det kommer til å holde varmen. Jeg har jo måtta fyra med gass fordi jeg ikke fikk plass til den dieselvarmer´n jeg kjøpte, og jeg er allergisk mot parafin. Men gass er noe dritt å fyre med fordi den gjør bare vondt verre når det kommer til fukt. Så jeg kom over en annen dieselvarmer som tar mye mindre plass.

Den forrige jeg kjøpte var todelt, altså varmovn-delen for seg og dieseltanken for seg. Men den jeg fant nå – fra samme sted som der jeg kjøpte den første – er “all in one”.. og den tar veldig liten plass.

Så planen er klart..nå er det bare å se hvordan dette vil fungere i praksis. Et stort minus når det kommer til dette med dieselvarmer er at den blir jo kobla på 12V..altså fritidsbatteriet mitt. Og jeg sliter jo i utgangspunktet med å ha strøm nok på det i mer enn et døgn om gangen før jeg må ut å kjøre for å lade det. Men atter en gang – her gjelder det å være optimistisk – jeg kan jo bruke bensinaggregatet til å lade batteriet – og sjøl om det bråker som bare faen sjøl en søndags mårra etter man ha vært på ei margefylla (nei, ikkje æ!!!) er det en rimelig pris å betale tross alt. Både med tanke på bråket og det faktum at det bør bli bra mye billigere å bruke det enn å kjøre mange, mange mil for å få lada opp.

Jupp-jupp..sånn er den nye planen. Det skal bli veeeldig spennende å se åssen den fungerer i praksis, ja..

Ha en riktig flottersfin dag videre ❤ og så finner du en TikTok om temaet HER.

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg