DEN FINASTE Æ VEIT!

En flott ting her på bloggen (syns jeg i alle fall) er at det av og til dukker opp utfordringer fra andre bloggere. Jeg elsker jo utfordringer og tar de så fremst jeg ser innleggene de er posta i, og har mulighet til det. Og i dag poppa det opp ei flott utfordring fra medblogger Bunny om å poste et bilde av en blomst, til glede for alle. Utfordringa er til alle, enten du har blogg eller ikke, så klikk deg gjerne inn på linken og se hvordan du kan ta utfordringa.

Blomster er jo bare rett og slett fantastisk, og de gjør meg så glad. Og selv om jeg ikke har en hage jeg orker å plante i, og aldri tar meg råd til å kjøpe blomster med hjem, elsker jeg de alle sammen. For jeg syns faktisk alle blomster er vakre – hver på sin måte.

Med det sagt, så selv om det er tusenvis av arter og varianter å velge mellom, var jeg ikke ett sekund i tvil om hvilken jeg skulle lage et lite innlegg om – for den finaste æ veit er villblomstern Bukkeblad ❤️

Den vokser kun på særdeles fuktige steder, som i utkanten av myrområder – og jeg ble totalt forelska første gangen jeg fant de, en gang da jeg var på langtur med sovepose og telt i ryggsekken for mange, mange år siden.

Rett og slett nydelig ❤️

Vil du lese mer om Bukkeblad kan du gjøre det HER.

9 kommentarer

Siste innlegg