DEN BESTE DAGEN..

..de aller fleste kjenner vel til det fenomenet der man våkner opp om mårran med en elendig følelse innvendig – og så blir den følelsen hengende i en hele dagen – så man må skikkelig ta seg i nakken for å klare å fungere optimalt..?

Men hva med det stikk motsatte? Der man våkner opp GLAD – og kjenner at WOOOOW..dette kommer til å bli en kanonbra dag?
Sånn hadde jeg det i går..ja jeg tør faktisk påstå at jeg var glad hele, jækla dagen (yepp..æ er nordlænning, så æ bainnes enten æ er glad eller forbainna, hehe 😉)

Summa summarum – æ hadde the best day EVER 🤩

Jeg måtte ut litt på formiddagen for å gjøre unna noen ærender, og kosta snø av bilen mens jeg smågliste for meg sjøl..tralla-laaa & tamdi-daaa..detta er jaggu livet, ja 😁 (hæh? småforstyrra i skolen? Ka du meine? 🙈😂)

I alle fall, etter at “pliktene” var unnagjort, fant jeg ut at mens jeg likevel var ute, skulle jeg dra til brorsan og levere tilbake den lånte våtere, og snike til meg en kopp kaffe eller 3.. Så da jeg fikk klarsignal fra han om at han var kommet hjem etter å ha utført sine “plikter” ute i den store verden, surra jeg meg den lange veien dit (over Storjorda, for de lokalkjente) og hadde en fantastisk tur, der jeg tralla & sang med til julesanger, og mista nesten haka over de utrulig vakre scenene som utspilte seg langs veien.. en bleik måne som hang over et nydelig vinterlandskap i hvitt, rosa og blå pastell – og der det magiske lyset fra ei lav novembersol farga snøkovet på fjelltoppene lilla.. sukk.. Oh lykke, si bærre æ 🤩

Etter (kaffe-kaffe-kaffe) besøket hos brorsan, kjørte jeg den lange veien hjemover (jada, via Nupen for de som veit hvor jeg befinner meg), og måtte stoppe litt hist og her bare for å nyte dagen.

Nå prioriterte jeg ikke å ta bilder – men knipsa ett til ære for dere, da jeg var nesten hjemme igjen…et fantastisk skue mot vakre Grytøya..

Vél hjemme igjen, var det middagstid – og tenk – jeg klarte faktisk å spise opp alt uten å bli syk (så det er nok ikke tvil om at NOEN av de negative reaksjonene mine på mat, er av mentale grunner som bl.a stress..)

Og så da? Veeeel…egentlig ikke så veldig mye å fortelle.. jeg fortsatte som sagt å være glad inni meg hele dagen, jeg..og hørte på enda mer julemusikk, mens jeg leste litt, strikka litt og sorterte julegaver slik at jeg fikk en oversikt over hva jeg mangler for å være heilt i boks…

Og det beste av alt….den glade følelsen har fulgt meg gjennom natta – og nå er jeg brenne sikker på at jeg kommer til å få en kanonbra dag i dag også..og sitter med et innmari stor ønske om at akkurat DU får det samme ❤️

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg