DE NEDADGÅENDE SPIRALENE

I dag har jeg en hjemmedag og pause fra camperprosjektet mitt.. det vil si, jeg blir nok sittende å google og glane på YouTube-videoer, men jeg skal ikke bevege meg en millimeter ut i vinteren.
Og akkurat det med at vinteren er tilbake igjen, har sparka beina litt under meg akkurat nå. Jeg VEIT jo at det er sånn som dette stor sett hvert sabla år – men jeg blir like deppa – og egentlig mer deppa for hvert år som går, fordi jeg hater, hater, HATER vinter og snø annet enn i små porsjoner om gangen.

Vi er straks i mai…æ meine…sjå på den jævla dritten!!!!

Så i dag da jeg våkna og titta ut og så det synet der, kjente jeg at hodet mitt begynte å spinne litt i en av disse ekle, nedadgående spiralene.. Regner med at det er mange som veit hvilke spiraler jeg snakker om, og kjenner seg igjen – sjøl om det kanskje ikke er vinteren som utløser den følelsen hos alle.

Jeg jobber hardt med å holde humøret oppe, altså..og prøver å sysle med både det ene og det andre nå.
Men hele cluet her er at når jeg er på detta stadiet, raser uroa i kroppen min, og da har jeg store problemer med å takle både folk og fe.. jeg bare rett og slett vil være aleina med grubleriene mine. Jeg får en sånn “stay the F**K away from me” holdning.. og de som virkelig kjenner meg, veit at når jeg er på dette stadiet lurer en ny depresjon rett rundt hjørnet – hvorpå jeg faktisk godt kan finne på å teipe svarte søppelsekker foran vinduene for å holde “møkkaverden” vekk..
Kanskje ekstremt dumt av meg, da det kan hende det hadde hjulpet på med input fra andre – men sånn er det nå bare..og jeg er i allefall ikke i dag interessert i å teste grensene mine på det der.
Og tenker også at det som nok berger meg gjennom dagen i dag, er det faktum at i mårra MÅ jeg ut – og fredag kjører jeg og go´venninna nedover til søstersen min.. Oh lykke!! ❤

Men akkurat nå sitter jeg da og funderer.. Og tenker at jeg er jo egentlig veldig enig med Roger – altså Bunny som er en gammel bekjent av meg, og som faktisk er fra samme sted som meg og veit for et helvette det kan være her nord, for oss som hater vinteren.. Jeg BURDE ikke bo her.. jeg veit det og er såååå jækla enig med han!! Jeg burde bo på et sted med betraktelig bedre klima, som sør- /sørvestlandet.. meeen derfra og til faktisk å ha “baller” nok til å bryte totalt opp og flytte aleina til et vilt fremmed sted..nei.. det er faktisk skikkelig skummelt, skal jeg fortelle dere. Og så er det nå engang sånn at jeg har problemer med å kutte de få båndene jeg har igjen her – til familie og venner.
Men igjen..det er jo litt teit også da, for med meg og kjøregalskapen min – i kombo med å skulle bli ei snegle (i den forstand at jeg får hjemmet med meg til enhver tid) så er jo ikke avstandene oppover hit mer enn max halvannet døgn med kjøring.. såååeh.. 🤔

Nei nu koke farsken ta mæ hauet over snart..Blarg!! Trenger meir kaffe og frokost nummer 2 nu, hehe 😜

 

19 kommentarer
    1. Bare det at du skriver og deler det her, kan hjelpe deg mye. Du ser jo problemene dine du, og jeg vet at bare du får orden på den bilen din kan du overnatte hvor som helst, og reise hvor du vil. Jeg kan garantere deg at den snøen smelter snart, og så kommer sola, og sol det er det MYE av i nord på sommeren. Ønsker deg en fin dag med kaffe og kloke tanker. Heier på deg ! 🙂 Klemsiklem:)

      1. Det er helt sant – bloggen hjelper for mye, altså 😊 Og ja, heldigvis så er det håp i det fjerne, både når det kommer til å reise og at våren faktisk tar overtaket helt her. 😊
        Takk-takk og klemmerz tilbake 🥰

    2. Ååååå den snøen…. har det ikke kommet nok snart???!!!

      En stund hadde jeg veldig lyst å flytte til Tromsø… og det var kanskje nummeret før jeg gjorde det. Tenkte liksom at de kanskje trengte en legesekretær eller noe der…heheheh jeg ville nordover tiil mer vakker natur. Men egentlig har jeg det greit her jeg bor – også traff jeg jo C 😀 hihhi
      Det skal noe til å flytte på seg, men du har muligheten vet du 🙂

      Lag deg en fin fin onsdag 🙂

      1. Sier det samme – nå er det faktisk på tide at den gir seg!!
        Såpass, ja.. hehe..trur nok det var kjekkest at du hold deg der du var – og traff C 💖
        Og ja, det er sant.. muligheta er der.
        Takker, og håper du også får en fin onsdag 😊

    3. Fff, kjedelig med nytt snølass! Men når du kommer deg opp og ut igjen, kan du kanskje begynne å glede deg til en ny vår? 😉 Og de dagene og de mulighetene kommer, garantert! 🤗 Du trenger jo ikke å tenke på å flytte, for du skal jo flytte hit og dit, og kanskje fører bilen deg på nye veier du aldri hadde sett for deg, med alle de opplevelsene og mulighetene det gir!!!

      1. Ja blargh! rett og slett..
        Men som sagt, jeg veit jo at dette skjer hvert sabla år – og bare det at jeg skal ut og farte litt om et par dager, hjelper også veldig på.
        Og det er sant – pr i dag trenger jeg ikke tenke på å flytte 😊 bare å ta det som det kommer.

    4. Jeg skal ikke klage over snøen som blåste rundt hushjørnene her til morgenen, for den la seg aldri på bakken. Hadde alt for mye hastverk med å leke oppe i luften, og godt er det. Har mange ganger tenkt at hvor deilig det ville være å bo lenger opp i landet med den storslagne naturen, problemet er jo bare at den ofte er dekket til med snø mye av tiden… Veldig greit å kunne skrive av seg frustrasjon, tunge tanker og alt annet på bloggen, litt terapi i det. Håper at dagen din ikke blir altfor ille, klem 🥰

      1. Mhmm..nord er sykt vakkert – men dessverre innebærer det ofte truger, ski eller snøskuffer 6 måneder i året..
        Og det er helt sant, så blogginga hjelper faktisk mye.
        Takk for omtanken – æ står han av, vettu 😉🥰 Klemz

    5. Godt å ha bloggen å dele både tung og lett. Du skal se det snart blir vår, og bare veier. 🙂
      Forstår at det blir nedtur med snøen, men fortsatt er det april sjø 😉
      Sender en god klem for å lette humøret litt 😀 <3

      1. Ja det er sant, altså – bloggen er godt for så mangt 😊 Og joda, våren er jo rett rundt hjørnet – blir bare så sabla utålmodig når man har hatt nesten et halvt år med snø, hehe.
        Takker så mye for klemmen..hjelper godt det, vettu 🥰

    6. Ikke spesielt inspirerende å våkne opp til snøen i morges, nei, men da får jeg et spark i rævva til å gjøre ting jeg MÅ gjøre inne. Godværet kommer før eller senere, så da skal jeg hvertfall ikke være inne fordi jeg ikke har gjort det jeg skal mens det var innevær. Så arbeidslyst. Treng deg på. Her skal du motstand finne.😂😅

    7. Snø nå er jo bare tull….! Så skal du en tur sørover da – det blir deilig! Og – “når du blir snegle” kan du jo bo hvor du vil….:! Klem <3

    8. Jeg ser den altså, beundrer dere som bor i nord, jeg hadde blitt deprimert!
      Og slik som i dag, da hadde jeg ikke giddet å stått opp….Ble uvel bare jeg så bildene…hehe…
      Klemmer…

    9. Ja du allmektige fader. Skjønner godt dine tunge og bannskaps skapende følelser. Og føler med også. Selv jeg som ikke eier et snev av værsjuke, føler det murrer i noen nerver i skrotten som ikke gjør meg særlig hyggelig.

      Håper både du/dere og vi kommer oss trygt sørover. Nå drar ikke vi før onsdag morgen. Men det nytter ikke å komme ramlende nedover til de mer urbane og fintfølende deler av landet på piggdekk.

      Men det går helst bra- vi står han a’ ! Nemlig, Shake hands. 🤗

      1. Mhmm..kan ikke skjønne at det finnes folk som faktisk syns dette her er ok..??!!!
        Joda, tenker at det går bra og ønsker dere en skikkelig fin og sikker tur 😊
        For meg blir faktisk ikke aktuelt å legge om før jeg er hjemme igjen ca 6/7 mai.. For det første er det så mye snø og glatt over alt her i distriktet, at jeg veit jaggu ikke om jeg klarer å ta laus på (nesten) flat bakke sjøl med 4-hjulstrekken.. pluss at jeg stoler nemlig ikke et sekund på Saltfjellet, hehe.
        Men at vi står han av? åh ja 😉 Ha ei riktig god helg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg