DE LURER IKKE MEG

Jeg skal ikke ta ta kjæften alt for full på mårran og påstå at ingen klarer å lure meg. For djiiisezzz & bananas, av og til er jeg ALT for lettlurt fordi jeg ønsker så inderlig å se det beste i folk. Og har endt opp med den ene skuffelsen før og den andre etter.

Nei det jeg tenker på her, er de “artigkarran” som florerer i hopetall rundt på nettet og utgir seg for å være noen andre enn seg selv. Som utgjør seg for å være kjendiser og tar kontakt på innboks fordi de etter sigende skal takke for at man er fan og vil chatte med en på privaten. Æ meine – hallooo? Spesielt på TikTok er dette et typisk fenomen, og bare de siste par månedene har jeg blitt kontaktet av gudane veit hvor TIX og Morten Harket, et par Jennifer Lopez og i alle fall 6 Johnny Depp. Nå har jeg en sånn policy at jeg svarer aldri på DM dersom jeg ikke ser at folk henvender seg til meg om ting & tang jeg har tatt opp i sosiale medier som jeg trenger tips og råd om. Alle andre ignorerer jeg glatt og elegant. Men det som er så sabla synd er jo at en del av disse folkene blir jo rett og slett ufine når man ikke svarer.

Vel – jeg er veldig flink med blokkering/rapportering.. men jeg tenker på at det finnes jo faktisk folk der ute som hundre prosent tror på at det er de ekte personene de slipper innpå livet sitt og chatter med. Jeg mener, burde det ikke ringe ei bjelle når en verdensberømt person påstår at hin har leita etter akkurat DEG på nettet, fordi hin er ensom og trenger akkurat deg i en overveldende og stressfull hverdag? Jeg mener DEG – et vilt fremmed menneske? Beklager å eventuelt knuse noen illusjoner nå, men nei.. Du er blitt lurt! Jeg var borti et tilfelle der ei var (er det vel enda) hellig overbevist om at hun er bestevenn med Justin Bieber.. på nett. Og har delt alle sine hemmeligheter med han..et menneske hun til dags dato aldri har tatt så mye som en kopp kaffe med. Ingen tvil om at en del av disse folkene som prøver å lure andre trenger psykolog… men tru meg, hadde det vært en av disse verdensberømte folkene hadde de garantert hatt råd til ekte psykologer.

Akk ja.. jeg kan forstå at ensomme mennesker kanskje ønsker å la seg lure, fordi det å takle for mye ensomhet er vondt. Er nok derfor man støtt og stadig hører om spesielt kvinner som er blitt lurt trill rundt økonomisk. Og det er bare rett og slett trist!

Jeg er også ensom..ofte og veldig. Som i dag, da jeg våkna opp med den forbaska taggen innvendig som gjør at jeg “flykter”..bryter opp og drar videre. Men å la meg lure av diverse kjendis-wannabies? Eller for så vidt vilt fremmed folk som plutselig hiver seg frempå på innboksen min for å fortelle meg hvor fantastisk jeg er? Takk, men nei takk – de lurer ikke meg.

Ellers – om man ser bort fra ensomheta, har dagen vært god. Jeg tok mårrakaffen ute i frisk luft og har nå tusla meg opp til hjemmet mitt igjen for å starte på nedpakkinga av doningen.

Ha en flottersfin dag da alle sammen ❤️

Litt mårrabubbel på TikTok finner du HER.

8 kommentarer
    1. Skikkelig irriterende. I dag ville Musk bli venn med meg? Aldri verden om det var han!!!! Men jeg ble lurt en gang av en som sa han var en jeg kjente. Men så kom det som du sier noen ufine svar, som var utenkelig at han skulle skrive til meg. Da sjekket jeg opp og fikk sagt ifra til min venn og stoppet bråkmakeren! Æsj!

    2. Jeg kunne blitt venn med Tix og flere andre kjente jeg også, men som deg, så er jeg ikke så lettlurt 😉 Mest på instagram til meg, men så er jeg ikke så aktiv på Tiktok heller da 🙂
      Ha en fin dag! Håper ensomhetsfølelsen slipper taket igjen. God klem <3

    3. Jeg kunne vel gifta meg med en haig med kjekke, rike amerikanere…. Etter at jeg endra status på fb til enke, ramla det inn en haug med venneforespørsler og mld.
      Men 1.bare svindel og lureri. Svarte ikke på en eneste en og 2.for øyeblikket kjenner jeg ikke at jeg trenger en mann til annet enn å skru bil, og smøre meg på ryggen😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg