DE KRONISK SYKE

Jeg innså i dag, at jeg har utrulig mange rundt meg – både folk jeg omgås og folk her på bloggen, som er kronisk syke. Derfor tenkte jeg å bruke et lite øyeblikk av livet mitt til å sende gode tanker til dere alle.

Joda, jeg er kronisk syk jeg også (fibromyalgi) …men sta som jeg er, nekter jeg å godta det…nekter å la det definere hverdagen min..og pusher nok kroppen min mer enn godt er av og til. Og det fungerer for meg – så lenge folk gir faen i å si: “nåjah..du går nu på en smell etter hvert” eller fortelle meg at “du BLIR å møte veggen til slutt”. Kutt ut med å prøve å sette de negative tankene i hodet mitt…gi meg heller et klapp på skuldra for at jeg kjemper min kamp på min måte..og spar deg for “hva var det jeg sa” dersom den dagen kommer, at jeg kollapser. Jeg er nemlig ikke dumt, så jeg veit utmerket hva det er jeg utsetter meg selv for, og hva jeg risikerer..

Men i alle fall..(sorry, sklei litt ut her) ..nettopp fordi jeg har en kronisk lidelse selv, veit jeg litt om det helvette mange må leve med – hver dag – og som ikke har sjansen til å leve det livet de vil – uansett hvor mye de prøver eller ønsker det.

Til alle dåkker – æ bøyer mæ i støvet – dåkker har en utrulig styrke i dåkker ❤️

 

12 kommentarer

Siste innlegg