DAGENS OPP & NEDTURER

Sett sånn, da er klokka blitt langt på dag allerede, og jeg har ikke følt behovet for å krype tilbake under dyna sjøl om jeg var våken før 6. Tvert om så må jeg i ærlighetas navn innrømme at jeg har hatt så mye å henge fingrene i at dagen har flydd i fra meg..og godt er det, tenker jeg. Etter at mårrarutinene mine var unnagjort og både kaffe & frokost var fortært, fant jeg ut at jeg skulle prøve meg på å vaske litt klær. Det første jeg gjorde var å vaske vaskemaskinen fordi den har stått ubrukt i flere år. Deretter tenkte jeg at jeg skulle kjøre en kort runde for å vaske opp de tuene jeg nettopp hadde brukt og samtidig skylle gjennom maskinen.

Jau dæven!! Der kom dagens første nedtur, for faenskapet nekta å starte.

Den bare sto der å brumma høylytt, og klarte ikke pumpe inn vann. Jaja..da var det bare å glemme å få vaska klær. Jeg skrur nemlig IKKE opp sånne elektriske ting for å leke hobby-reparatør. Det overlater jeg til de som kan det..

Lettere slukøra tusla jeg meg opp fra vaskerommet og konsentrerte meg om å få tatt en del telefoner. Snakka bl.a med tannlegen om den tanna som plager meg nå, og vi ble enig om at de burde se på den…og ga meg time – først om 1 1/2 uke.. djiiisezzz, altså..må innrømme at det var en liten nedtur det også, men ikke mye å gjøre noe med..

Men etter de to nedturene må jeg bare få sagt at dagen videre frem til nå har vært fylt med oppturer. Da jeg var ferdig med å ringe, heiv jeg meg rundt og satte en brøddeig. Deretter hyra jeg på meg og gikk ut for å prøve å få gjort noe fornuftig. Starta med å måkke vekk all snøen som er kommet de par, siste dagene.

Deretter bytta jeg ei lyspære på bilen. Det er sykt knotete å komme til på den sida jeg bytta i dag, og var alt for opptatt med å filme til TikTok, så jeg glemte å ta bilde når pæra var på plass. Men jeg tok bilde av fronten etterpå, når begge pærene lyser.

Egentlig skulle eine parklys-pæra også vært bytta, men jeg oppdaga at jeg hadde ikke reservepære. Dermed får det vente til en annen dag..og siden det er bortimot noe av det enkleste man kan gjøre, vil det gå kjapt bare jeg får knødd meg til å skaffe den pæra.

Og nå er jeg innomhus igjen, og har akkurat fått satt to grovbrød på steiking. Gjett om jeg gleder meg til ferskt brød til kvelds 🤩

Ha en flottersfin dag videre alle sammen ❤️ CU L8R

Det har forresten blitt 2 TikTok-videoer i dag. Mårrabubbelet som du ser HER  og litt fra bl.a da jeg skifta lyspære HER

8 kommentarer
    1. du skulle vært bilmekaniker du :=) rart du må vente så lenge med tanna når du har tannverk ,men hjelper kanskje ikke å krangle med dem .
      Vaskemaskina var det verre med ,ser du har vatn i den ,har du prøvd å sette på ttømmin av vatn da ?

      1. Tror ikke jeg ville vært bilmekaniker i dagens samfunn, det snart alt av biler må kobles på en datamaskin. Men greit å skrue på egen bil da, hihi.☺️
        Syns også det var litt rart, men man får vel bare finne seg i å vente.
        Det er ikke vann i maskinen, tvert imot så vil den ikke ta inn vann. Men skal prøve et godt råd jeg fikk i mårra, så får vi se 🤞☺️

    2. Hjelp må du vente halvannen uke? Ikke gøy. Men du er flink til å fikse annet selv da. Jeg har aldri fikset pærer på bilen min selv. Synes det er innviklet. Ha en fin kveld 🙂

      1. Ja dessverre.. Men blir det megakrise så jeg ikke klarer å døyve smertene, er det sikkert mulig å få en akutt time et eller annet sted.
        Takk for det 😊 Man er jo forskjellig, og det trur jeg vi skal være glad for 🥰 En riktig fin kveld til deg også

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg