DAG 1 SOM HJEMLØS

Gooood mårra, alle sammen.. da ikke er noen grunn for å surke over tingene tilstand, er nå en ny epoke i livet mitt startet og jeg kan herved offisielt erklære dagen i dag for: dag 1 som hjemløs!

For et ord.. hjemløs.. løst fra et hjem? Må jo være noe sånt det betyr da.. jeg googla “Hva betyr hjemløs?” og her er litt av det som dukka opp:

..adjektiv som er uten hjem, uten (fast) bopel, som ikke blir forstått som ikke føler seg hjemme, som føler seg fremmed, uten tilknytning på det sted, i den krets hvor de oppholde seg..
..person som ikke har et sted å bo; særlig brukt om hjemløse personer med tilholdssteder i bymiljøet.

..synonymer:

Sett sånn da, her kan jeg boltre meg i titler, hehe
Og jeg må bare si at den siste der, passa jo utmerket på meg.
VAGABOND: – i følge Wikipedia – fra fransk med basis i latin: vagari, som betyr å ‘streife omkring, er en evig omreisende/omstreifende person som ikke har noe hjem, men som reiser hvor enn vedkommende finner det for godt. Selv om en vagabond ikke har et fast hjem, regnes ikke vagabonder blant dem som tradisjonelt karakteriseres som hjemløs.

Yeppz.. æ er en vagabond 🤪

Ha en nydeligvakker onsdag alle sammen der ute.. Mer oppdatering kommer – men ting tar tid 😉

18 kommentarer

Siste innlegg