CAMPER’N & VEVOR’n

Litt oppdatering om camper’n min nå.

De av dere som har fulgt meg ei stund, veit jo for en jævla kamp jeg har hatt for å komme hit jeg er nå. Lekkasje på lekkasje og ene varmekilde-alternativet etter det andre har gått til svartens. Nå trur jeg lekkasjene er tetta, men tenker at helt sikker kan man aldri være. Hvem vet hva som skjer neste gang det blir skikkelig mildt med regn og vind.. Men det gidder jeg ikke tenke på nå, og lar det ligge frem til det eventuelt skulle vise seg å oppstå flere problemer i så måte.

Så var det Vevor’en da. Den nylig installerte dieselvarmeren min.

Som sagt, dere som har fulgt meg fra jeg starta dette vagabondlivet veit at jeg har slitt enormt med å finne en god måte å holde varmen på etter at den første dieselvarmeren jeg kjøpte viste seg å være for stor. Alt fra hjemmebygd telysovn og parafinovn som jeg måtte kvitte meg med på grunn av allergi til et bensin aggregat jeg sleit med å få start på og nå sist, gass.. som bare gjorde problemet med fukt værre.

Men nå har jeg da testa nyervervelsen min i trekvart døgn, og jeg har en sabla god temperatur her enda den kun står på laveste effekt.

Etter det jeg har lest meg til, bruker den ca 0,11 L/time på laveste nivå og da vil jeg kunne rundt 9 timer på 1 liter. Om det stemmer, gjenstår å se.. Det er i alle fall veldig enkelt å komme til for å fylle..bare å løfte på lokket på sittebenken.

Når det kommer til forbruk av fritidsbatteriet, veit jeg enda ikke hva jeg skal mene. De første timene i går rasa det ned på voltmeteret. Den tikka seg ned ett hakk hvert kvarter.. 14,2..14,1..14.. Deretter, når jeg nærma meg 13V, gikk det plutselig saktere og det gikk ca 45 minutter mellom hver “tikk”.. 13..12,9..12,8.. helt til det kom til 12,7 i går kveld kl.23. Da slo jeg det av for turte jeg ikke å ta sjansen på å stå opp til flatt batteri i dag.

Når jeg så våkna i mårres satte jeg den på igjen. Den bruker veldig mye ved oppstart, men så jevna det seg ut litt..og fortsatte å bruke ett “tikk” pr 3 kvarter. Heilt til det kom på 12,4. Der stoppa det, og har stått der i over 3 timer nå. Så gudane veit, men det kan se ut som det bruker alt “overskuddet” på batteriet temmelig kjapt – og så blir det mikroskop forbruk etter det. Kryss fingre og tær for det, hehe.

Men nå skal jeg surre meg videre en bit. Vil du se Vevo’en “live” har jeg filma en snutt på TikTok, og du finner den HER.

Ha en flottersfin dag videre alle sammen ❤️

5 kommentarer
    1. Såå bra at dieselvarmeren virker bra! Det er gull…. varme er viktig! Håper du får ordna med strøm også etterhvert nå – så blir det forhåpentligvis bra! Klemmer <3

      1. Ja den er virkelig gull verdt 🤩
        Men du snuppa… strøm har æ jo 😉 Fikk lagt inn landstrøm i høst, men har ikke villet leie meg inn på campingplasser for å få strøm. Men kjekt å ha når jeg står hos kjentfolk 😊 Klemmerz 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg