BRØYTING & JETTEGRYTA

Da har jeg akkurat satt ned bakenden for å slurpe litt kaffe etter en ganske produktiv dag. Var SEINT før jeg var oppe (wohoooo) og etter frokost ute på trappa, har jeg nå brukt noen timer på å rydde og sortere i heimen.
Og nå er det da pause og litt blogg.
Har som nevnt tidligere vært å titta på mye rart de siste dagene, og tatt så utrulig mange bilder til nå – men mesteparten må nok bare skrotes dersom det ikke skal bli alt for mye mas fra meg på bloggen.
Men nå kommer det et KOMBO-innlegg. Normalt sett liker jeg ikke å skrive om flere opplevelser samtidig fordi det da er alt for lett å blande hendelsene – men i tilfeller som her, der det ikke er så mye å skrive om hver ting, tenker jeg at det går bra..og så kanskje jeg klarer å komme meg ajour med tidligere opplevelser før dagen er omme.

Så først..etter at jeg hadde hatt ørten stopp langs en vei som slynga seg oppover, og til tider virka alt for smal til det aller meste..

..stoppa jeg på ei brei utkjøring i en sving for å strekke litt på beina…og så disse to som hang på en bergknaus.

Skal være så ærlig og innrømme at jeg aner ikke om det hang flere av de bildene andre steder. Jeg hadde hatt meg en liten pustepause og nytt synet av et lite fossefall..og hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ta et eneste bilde. Men akkurat disse syns jeg var moro…og tanken på brøyting oppover der… Æ meine wow 🤩

Det neste som fanga interessa mi, var løftet om ei jettegryte.

For de som ikke veit det, er jettegryter kjapt forklart store, glatte groper eller hull i fjellet som varierer i størrelse alt fra bittesmå på størrelse med en kjele, til de enorme på mange meter både i bredde og dybde. Jeg har SÅ sansen for disse grytene – og SELVFØLGELIG er det troll og jetter (kjemper) med i bildet her, hihi. Er du ikke helt overbevist, kan du jo lese litt mer om jettegryter HER.

Men altså, jeg oppdaga plutselig skiltet og måtte faktisk rygge meg tilbake en bit for å finne ei parkering – og så traska jeg i vei den bittelille biten opp.

Måtte selvfølgelig ta et bilde av utsikten.

Akkurat denne gryta var ikke av de største jeg har sett, men kul likevel. Sett fra eine sida..

..og fra andre sida.

Og før jeg tusla meg tilbake og kjørte videre, måtte jeg bare knipse et bilde av litt av veien jeg kom opp.

 

8 kommentarer
    1. Knips i vei på din vei, og plutselig kan det bli til noe flott og spennende her i bloggen! 😀 Den veien må ha vært skummel å brøyte…

      1. Ja det er ikke fritt for at det knipses nesten over alt hvor jeg stopper… Trur til nå at jeg har skrota i alle fall 500 bilder sida jeg kjørte fra nord-Norge, hehe 😊
        Huff ja, er glad det ikke har vært min jobb å brøyte der 😳

    2. Det var litt av en vei du har kjørt i dag!
      Stakkars de som hadde den brøytejobben.
      Det så ut til at de satt uten både tak og vegger også mens de jobbet.
      Det var nok en hustrig opplevelse.
      Kos deg på din ferd mot nye, spennende steder!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg