BRÅBREMSING & STEINSPRUT

.. altså folkens..i dag etter frokost satt jeg og kosa meg i solsteiken, drakk kaffe, løste sudoku og passa mine egne saker på beste vis. Da hører jeg plutselig det hvinte i bremser og en bil som først rygga og deretter kom flerrende inn på plassen jeg hadde parkert på, så steinspruten sto. Okey.. skal innrømme at jeg ble en smule skeptisk fordi jeg kunne ikke si at jeg dro kjensel på det lille jeg så av bilen før vedkommende parkerte rett foran meg. Jeg lurte svært på hva i pokker detta var.. helt til den eldste nevøen min kom slentrende bortover mot der jeg satt. Jeg meiner oooooh så koselig, da. Han har vært på besøk hjemme i nord ei stund, og var på returen da han plutselig så samegutten min trødd inni buskaset, og bestemte seg for å stoppe og si hei… dermed ble det bråbremsing og steinsprut, hehe.

Bare MÅTTE knipse et bevis på at jeg fikk besøk halvveis uti bushen.

Men nå er kar’n dratt videre hjemover som er lenger nedover i landet, og jeg står i fergekø. Hinnøya neste.

 

5 kommentarer

Siste innlegg