“BLURRY” NORDLYS & STJERNER MED HALER

I går var det en temmelig rolig dag her, med fokus på å hvile foten mest mulig. Men sjøl om jeg ikke fløy i skauen eller på fjellet, kom jeg meg i likevel ut døra litt. Jeg er jo IKKE kommet dit enda, at jeg husker på å ta blogg-bilder hele tiden – men i alle fall så var jeg en tur hos brorsan og drakk meg en kopp kaffe på formiddagen, og holdt på å skravle “håll i hauet” på han (som vanlig) – og om kvelden var jeg på te-besøk hos ei venninne – og holdt på å skravle håll i hauet på ho også (koffer ska ho ha det bedre enn brorsan? 😁)

Men sååå…etter at jeg dro fra ho, så jeg antydning til stjernehimmelen i det fjerne. Ho venninna mi bor bare 4-5 minutters kjøring unna meg – men siden universet desperat prøvde å få kontakt med meg, valgte jeg å ta den laaange veien hjem – ut av byen og via nabokommunen – og som i rein kjøring tar en times tid.. og ble belønnet med et nydelig skue da jeg kom opp på det som heter Storjorda. En vanvittig klar stjernehimmel på store deler av hvelvingen over meg – og mellom skydekket mot nord, begynte ho Aurora å danse 😍

SELVFØLGELIG hadde jeg klart å legge både det “skikkelige” kameraet mitt OG tripod´en (stativet) til telefonen hjemme (æ sku jo bærre på venninneskravlebesøk) så det ble nå så som så med kvaliteten på bildene. Har jo ikke nubbsjans i Heeeel….. å holde kamera rolig mer enn 1 – 2 sekunder om gangen..og her måtte jeg ha en lukketid på 5-6 sekunder.. Ikke å vente at nordlyset er litt “blurry” og stjernene har hale, hehe 🙈😂

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg