BLE JO BRA TIL SLUTT, DA

Forbaska fibro-fingra, si bærre æ.. I går ettermiddag skulle guttungen komme innom for å sjekke denna lap´topen min som aldri klarer å bli friskmeldt. Noen husker kanskje et innlegg fra midten av desember, der den tykjepelken (laptop´en – ikkje guttungen) nekta å la seg koble på nett.. Vel – etter det har guttungen hatt den hjemme og testa den – men da fungerte den fint, så det var ikke så mye han fikk gjort. Men da jeg fikk den tilbake, tok det ikke lange stunda før den begynte å protestere mot internettet igjen..og i går skulle da han sønn komme etter jobb for å sjekke nett-tilgangen på huset her.

Og siden mammahjertet gleder seg like mye hver gang han kommer, hadde vi avtalt at han skulle ta seg tid til å spise litt middag her..som SKULLE være kjøttdeig & spagetti..
Haha..jauda…som sagt, forbaska fibromyalgi og dertilhørende fibrofingra..for like før kar´n skulle komme, skulle jeg sjekke om spagettien var ferdig – og tenk – KABLAM!! der skled glasslokket glatt og elegant mellom fingrene mine og gikk i (nesten) tusen knas på kjøkkenbenken – så det spruta små glassbiter over all maten på ovnen.

Æ ville grine!!!
Både fordi guttungen snart skulle komme inn døra, og nå måtte jeg begynne å leite febrilsk etter noe annet jeg kunne lage i full fart..og det er ikke bare-bare i mitt hjem, der kjøleskapet lider hungersnøden både titt og ofte..men også fordi jeg hater å kaste mat, nettopp fordi jeg ikke har råd til å kjøpe så mye.
Jeg “berga” spagettien, fordi den kunne jeg skylde i vann – så det blir min middag i dag.. men både kjøttdeigen og sausen gikk i søpla.
Heldigvis fant jeg noen hjemmelaga kjøttkaker i fryser´n, så da ble det kjøttkaker & makaroni i brunsaus..og med litt nyrørt tyttebærsyltetøy til, var det absolutt etanes.

Så det endte jo bra til slutt, da..både med middagen – og med laptop´en. Guttungen fant ikke noe feil med nettet, så da resette han nettverkskortet mitt – og wohoooooo…no slipp æ å sitte og blogge på telefonen ❤️

8 kommentarer
    1. Å, sånt er så kjedelig! 😳 Godt å finne et eller annet i fryseren da. For mat må vi jo ha ☺ Og du kan være sikker på at sånt skjer, når det absolutt ikke passer 🙄☺

    2. Fillern – så typisk at sånt skjer i feil sekund! Godt du fikk redda noe – og at du hadde noe på lur! Kjekt med en datadyktig sønn, da! Klemmer <3

    3. det var kjedelig med lokket som ødela maten ,best med lokk i stål :=) men kjedelig med dårlig nett det har vi også innimellom ,da hjelper det å ta ut stikkontakta til boksen i kjelleren ,når vi setter den i igjen får vi bedre nett :=) rare greier

      1. Visst det var kjipt..men heldigvis har alle de andre kjelene mine stål-lokk, så da slipper jeg det der flere ganger 😊 Og ja, det er snodig det der – at nettet kan bli bedre av å være utkobla litt..men når man nå vet om det, så er det jo greit 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg