b-b-b-BILLIG..

I går var en sånn dag hvor jeg følte at nå bare MÅ jeg få lufta hauet på anna vis enn halvveis å henge og dingle ut av vinduet i blokka…så jeg røska med meg vett & forstand (i alle fall telefon & nøkler), fikk kosta et halvt tonn snø av bilen – og surra meg høylydt ut av byen.. Ja høylydt, for æ har fremdeles nån reimer under panseret som skrik meir irriteranes enn oppigla måsa ei varm sommernatt..

Vel, hylinga ble det nå slutt på etter hvert som reimene fikk varmen – og da jeg kom ei lita mil utenfor bykjerna, så jeg at det var jammen billig diesel å få kjøpt..

Denna pumpa ligger like ved min definitivt største favoritt blant matbutikker – så da bare MÅTTE jeg stikke innom for å snoke etter billig mat…og deeeet fant jeg også..så wohoooo for en b-b-b-BILLIG dag 😉

Glad og lykkelig over røverkjøpene mine, kjørte jeg noen få mil videre – mot Tjeldsundet – for å strekke på beina og få i meg litt lunsj.. Nå var det ikke antydning til å være brøyta på den utkjøringa hvor jeg vanligvis bruker å kjøre av..det var faktisk ikke brøyta noe særlig på noen utkjøringer – så (og nu treng ho gamla applaus) æ kjørte videre..mhmmmm..jeg fikk IKKE et illebefinnende hvor jeg prøve å bryte den stakkars samegutten min ut i snø opp til under haka..eeeh..panseret..så yepp – applaus takk, hihi

Derimot stoppa jeg på ei ganske stor (og brøyta) utkjøring et stykke videre mot Tennevika & Sandstrand.

Der rygga jeg kar´n godt bakover i snøskavln..

..og traska litt rundt om kring og tøyde & bøyde & strekte på dissa stakkars undersåttene, før jeg slengte bakenden nedpå lemmen til kassa, og kosa meg med en av de b-b-b-BILLIGE yoghurtene jeg hadde fått tak i tidligere..

..og titta over mot byen min i det fjerne..

God og mett, og med et for øyeblikket ferdiglufta hau, surra jeg meg hjemover igjen. Det ble jo ganske kjapt mørkt, så jeg stoppa et sted til på turen for å strekke beina enda litt lenger (æ må minst være 1,75 høg nu..) og så måtte jeg ta et bilde av lysene mine som traff toppen av et tre. Jeg har gull-gul farge på pærene – og det var kult – syns i alle fall jeg..og da jeg forsterka kontrasten litt da jeg kom hjem – ble det jammen reine lys-kunsten ut av det 🤩

 

 

 

2 kommentarer
    1. Stor applaus til deg, vennen! Og du fikk en flott tur – med billig mat til både deg og kjerra – og fin utsikt på kjøpet! Godeste klemmer og godt nytt år til deg, Helene! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg