APP-LEK

De som følger meg på Instagram, fikk kanskje med seg at jeg hadde filma planeten Venus i går mårres? (i alle fall gjort et forsøk)

Vel, i mårres var den i posisjon igjen..og da måtte jeg se hva annet som også var der på den vakre mårra himmelen – selv om vi ikke ser det med det blotte øyet.

Og til det, har jeg en kul app som heter Star Chart, som viser meg alt det som befinner seg både over og under horisonten.

Den gule, striplede linja er solens bane – og det store, gule lyset er sola som nærmer seg horisonten. Den bittelille prikken under, er som dere ser Saturn.. Og mot høyre, over horisonten, er da Venus..

Og ca sånn ser det ut i virkeligheta (om enn dårlig fanga gjennom vinduet..

Kult eller?

Og sånn ser appen ut, om du vil finne den og laste den ned på din telefon.

 

8 kommentarer
    1. husker jeg likte å ligge på rygg ute når det var snø og klarvær etter att mørket hadde lagt seg ,det var så spennende å ligge der og se på stjernehimmelen og prøve å finne ut hva det var vi såg der oppe

    2. Ja, det der var jammen kult ♥
      Jeg har en app som sier hvor stor sannsynlighet jeg har for å se Nordlyset 😉 Akkurat som om det opptrer så ofte her sørvest. Men jeg har opplevd at selv om jeg ikke så Nordlyset, så kunne de se det i hjembygda mi, en mil herfra.
      Jeg har sett Nordlyset da. Men jeg var liten, og det var når vi bodde nordpå. Og selv om jeg var liten, husker jeg det veldig godt.

      1. Ja ikke sant?
        Hihi…kjekt å ha 😉 Jeg har en sånn også, men har oppdaget at den varsler bare en brøkdel av de gangene det faktisk er nordlys her..som i perioder er daglig. Skjønner godt at du husker det enda, for selv om det er “hverdagsmat” for oss her oppe, er jeg like fascinert hver eneste gang ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg